torsdag 4 juni 2015

4:e juni

 

Kalendern står på 4 och tänk att vi redan är inne i sommarmånad nummer ett. Kontoret har blivit ett ställe där allt möjligt hängs upp, som teckningar som M kommer hem med från förskolan. Den med ett stort grönt huvud föreställer tydligen mig:) Bilden på Humle som liten kattkiddo är en favorit och gör mig glad så den sitter också där. Vår kära katt bodde med oss i cirka två år och blev en riktig kompis, men vi (iaf jag) är nog ingen kattmänniska direkt, för när vi flyttade till hus och hen (lång story, men Humle är en riktig "henkatt") fick springa lös ute så tyckte jag det var uppriktigt sagt vidrigt med fåglar och möss och allt hen drog in, och en katt är ju inte riktigt samma sak som en hund (no shit, Sherlock!) så min tid som kattägare blev inte så lång. Nu bor Humlekatten hos svärföräldrarna där hen lever lyxliv och är så bortskämd så det finns inte:) Där finns dessutom en jämnårig kompis och de är verkligen bästisar och sover tillsammans i svärisarnas säng om nätterna så det går absolut ingen nöd på den katten.

Idag har de tagit studenten här i stan och det har spelats musik och åkts vagnar och vimlat av familj och släkt som vill vara med och uppvakta, och som vanligt så blir jag alldeles rörd och måste torka mig í ögonvrån mest hela tiden. Så fina de är, och vilken glädje! Jag minns vilken känsla det var, och tycker verkligen att det är en prestation att orka sig igenom alla år i skolan. Nuförtiden finns ju knappt möjligheten att göra något annat om man är skoltrött, utan man får kämpa på, och till skillnad från på universitetsnivå (beroende på vad man läser där iofs, vet en del program där man sitter hela dagarna där också) så kan man egentligen inte planera sin tid något utan det är långa dagar i skolan och läxor på kvällarna ungefär jämt. Så  heja alla duktiga tjejer och killar som nu tar studenten!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...