måndag 24 oktober 2011

Brudklänningar - must be in heaven

Nu är vi tillbaka efter en händelserik helg för oss alla. Sambon var med på sitt livs första älgjakt och detta skedde i Östergötland där min familj har stuga. En älg blev resultatet denna gång. Min far skrämde upp sin svärson genom att säga att man måste dricka älgblod om det fälls någon sådan under ens första jakt, stackars P såg något fundersam ut:-D Max och Lovis var hemma hos mormor och var bland annat med på en "tjejkväll" med mamma och hennes väninnor som var så nyfikna på vår lilleman.

Själv befann jag mig mestadels i Örebrotrakten för att umgås med mina "gamla" tjejkompisar som jag har känt de senaste 25 åren ungefär. Eftersom Ida och hennes Joacim äntligen ska sluta leva i synd så blev det en del bröllopssnack och även ett besök på Zari som är ett "bröllopspalats" (som en slags galleria) där det finns allt man kan tänka sig inför bröllopet. Där tillbringade vi lördagsförmiddagen så att Ida skulle få prova ut sin drömklänning. För undertecknad som ju är en ynklig ungmö var det första gången jag överhuvudtaget varit i en dylik butik. Himlans spännande och väldigt tjusigt.

Tjejen i "provhytten" bredvid hade med sig ett sällskap på uppskattningsvis 15 till 20 personer som var smakråd så där låg vi i lä:-) Dock var personalen inte riktigt så "proffsiga" som vi hoppats på och det var väl lite märkligt med tanke på deras profil. Det var ju mycket folk där och svårt att få deras uppmärksamhet och när de väl kom förbi lite då och då så kändes det inte som om de hade bättre koll än vad till exempel Jossan (som till skillnad från mig är gift och har genomgått hela proceduren själv) har. Men själva lokalen var jättefin och det kändes glamouröst. Tydligen är det lite olika om man får fotografera i sådana sammanhang men här fick man det så jag agerade fotograf, det kan ju vara roligt att få minnas även förberedelserna inför bröllopet. Eftersom Ida inte hunnit se bilderna än så visar jag dem inte i bloggen, men några av de mer "opersonliga" tänkte jag bjuda på...












Bara att vara i bröllopsgallerian kändes högtidligt, inte ofta man besöker en sådan. Fantastiskt mycket vackra klänningar fanns det och det var nästan minst lika kul att få titta på alla accessoarer som fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...