tisdag 24 april 2012

Om att hitta nåt i fyndhörnan som får det att "bubbla"!

Trots att vårens pasteller börjar inta hemmet så släpper jag inte det grafiska helt. Ett par egentillverkade pompoms har fått ta plats bredvid Bokstavsbannern från Inreda.com och de vykortsstora printsen från Therese Sennerholt design.



Jag brukar se mig själv som både ytlig och ganska djup. Jag älskar att ha långa diskussioner om allt möjligt, men jag kan också bli löjligt glad över något materiellt. Och det var vad jag blev häromsistens då vi kikade in i fyndhörnan på IKEA och jag fann fina Storsele-fåtöljen till ett jättebra pris! Jag har sett den i olika bloggar och magasin och tyckt att den gör sig så snyggt både ute och inne. Och när jag nu fick tag i ett "utställningsexemplar" för halva summan av vad den brukar kosta så kunde jag naturligtvis inte lämna varuhuset utan denna möbel. Så Peter fick snällt stuva om i bilen för att den skulle få plats. Jag får erkänna att det främst var det estetiska jag föll för men den är faktiskt underbart skön att sitta i också!

I väntan på att vi ska hitta oss en större bostad får den en plats framför tv:n, framöver hoppas jag kunna ha den i "läshörnan" som jag så hett önskar mig. Ja jag är så nöjd med mitt inköp att det riktigt bubblar i mig när jag ser på den!:-) Klyschigt nog så vill jag gärna pryda den med en "elefant-kudde" från Svenskt tenn, jag gillar verkligen det mönstret. Det får bli något att önska sig inför födelsedagen i sommar. Och vet ni, jag skäms inte ett dugg för mina "ytliga begär"! Jag blir glad av att ha det vackert omkring mig. Och allting som ger glädje, äkta glädje alltså, är faktiskt helt okej att bejaka! Det är så härligt när det bubblar i kroppen!:-)

Jag tycker för övrigt att IKEA har skärpt till sig ordentligt, de överraskar ständigt. Ett stort plus (som säkerligen också är riktigt bra marknadsföring för företaget!)är snygga bloggen Livet hemma där man visar upp produkterna i en stylad miljö och även använder sig av olika gästbloggare, däribland duktiga Frida Ramstedt (Trendenser).

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...