fredag 6 februari 2015

Fantastic Five

I know, I know, bloggen är kraftigt eftersatt just nu! Och ikväll kommer mina föräldrar ner så det lär eka tomt härinne även i helgen... Här kommer en favoritfemma i alla fall, hoppas det faller er i smaken!


En kul nyhet: Ikeas klassiker Vågö kommer nu i en barnvariant, och den ska definitivt få göra vår andra sällskap på altanen i sommar. 149 pix!

Bild: Room by Sofie

 Inredningskurser via webben har börjat komma starkt, och för en tid sedan så köpte jag en sådan av Hildur på Fixa & Dona. Tyvärr kan jag inte alls rekommendera den, den var  i min tyckte inte prisvärd. Jag hade förväntat mig betydligt mer, och pengarna (närmare 800 sek för det paketet hon sålde då)) kändes rätt bortkastade. Nu har Sofie med bloggen Room by Sofie kommit ut med webbinredningskurser, bland annat en med inriktning mot home styling (alltså inför försäljning). Jag har inte provat den själv, men Sofie är duktig, ett tips till er som planerar att sälja bostad, eller bara lära er mer.

 

Jag är dålig på att nyttja det kulturella utbudet i Göteborg tyvärr, men jag brukar besöka Röhsska (designmuseum) med jämna mellanrum. Nu blir det definitivt en visit då Svenskt tenns grundare Estrid Ericson står i centrum. De elefantpostrar som man låtit trycka upp inför utställningen och som också säljs i webbshopen lär synas lite överallt snart... Utställningen hålls fram till 1/3.


Säg hej till Ivar! Vår hall är en avlastningsplats för allt möjligt just nu, framför allt sådant som hör till renoveringen av badrummet. Tristare än trist alltså. Men framöver är det tänkt att vi ska tapetsera där (just nu är det vit vävtapet vilket är ungefär det fulaste som finns), och så ska vi köpa någon vettig möbel att sitta på när skor ska på och av, etcetera. Bänken Ivar från Rusta är riktigt fin i verkligheten och en het kandidat. Just nu även nedsatt pris!



... Ni har väl inte glömt bort valentine's day som infaller nästa lördag? Hos fina bloggen Elli hittar du dessa söta kort att skriva ut gratis och dela ut till den du håller kär! Hjärtekort

Ha en fin helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...