måndag 30 mars 2015

Max 5 år


Nu har vi firat vår älskade skatt som fyllt hela fem år! Han var så glad när han traskade iväg till förskolan i torsdags, som han har längtat efter att få bli firad där. Han fick sitta i den guldmålade stolen, ha krona på huvudet, samt välja en liten leksak ur födelsedagslådan. Dessutom fick han välja ut tre sånger som sedan sjöngs av alla barnen, och han funderade i flera dagar på vilka han skulle ta. Men tro inte att vi fick veta något i förväg, det var "hemligt" informerade han mig om:) Han valde till slut Twinkle twinkle (alltså blinka lilla stjärna på engelska), krokodilen i bilen och hjulen på bussen. På hemvägen så sjöng han "nu är jag fem år, nu har jag fyllt fem år, tralalalalala...." En riktigt nöjd kille! ♥

Besök av moster och Fredrik på själva födelsedagen, och mor/farföräldrar i helgen, och Max fick så fina presenter, stort tack! Bl.a. kan han nu klä ut sig till brandchef och det passade ju bra eftersom han valde en tårta med "räddningstjänsttema". Inte bakad av mig, utan jag valde att beställa. Dock såg det på bilderna i butiken ut som att fordonen skulle vara i sugarpaste vilket de som ni ser nedan inte var. Den var fin, men kanske inte riktigt värd sitt pris då jag ju lika gärna kunde ha köpt egna småbilar och dekorerat med...:) Nåväl, lärde mig att fråga i framtiden:)

Hittade så fina guldkronor i leksaksaffären som jag använde i dukningen, det passade bra att ställa en på varje tallrik. Och födelsedagståget kom såklart fram även i år. Jag minns att jag köpte det innan vi firade första födelsedagen, och de siffror man får med är 1-6, vilket då var närmast omöjligt att föreställa sig att han en dag skulle bli så stor att vi får använda nummer sex. Och snart är vi där, nu har vi fått ha vår underbaring hos oss i fem fantastiska år...

Även jag blev uppvaktad; fina blombuketter, presenter och en middag på min favoritrestaurang som mamma och pappa bjöd ut oss samt syrran med familj på. Det är roligt att ta examen:)

Idag är M. hemma då han fick hög feber (39C) igår kväll, men när han vaknade imorse så var han feberfri och som vanligt igen. Andra gången det händer sedan årsskiftet, tänk att det kan gå över så fort? Ja, vi ska inte klaga, det är också andra gången på året som han hittills varit sjuk, vilket sammanlagt blir fyra dagars vabb om han inte blir sämre idag.

Ha en fin start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...