söndag 25 mars 2012

Barnkalaset!


Max fyller år imorgon och därför hade vi ett litet tvåårskalas hemma igår. Det kom två barn och deras mammor och Max fick så fina träpussel med siffror på som han har lekt massor med redan. Temat för dagen var dinosaurier och egentligen hade jag tänkt pryda tårtan med en såndär plastvariant men Max blev så förskräckt när han fick se den att vi struntade i det:-) Istället blev det lite mer snälla varianter av dinosaurier på detta kalas. Till fika blev det, förutom tårta, dinosaurieägg (chokladbollar) och dinosauriegröt (chokladpudding med grädde) och så muffins då.


Dinosaurieplaceringskort måste man ju ha på ett dinosauriekalas:-)


Innan de små gästerna gick hem delades det såklart ut "kalaspåsar". Fiskdamm kändes lite som överkurs i år då barnen är lite små så det fick bli en dinosauriegrotta:


Jag tyckte att det var svårt att veta vad som passade sig i kalaspåsarna. Själv minns jag mest att jag kände mig lurad varje gång man fick en härlig påse och insåg att det inte var så mycket godis utan en stor frukt istället!!:) Nu som vuxen kan jag ju förstå att man inte ger små barn en massa godisar så det fick bli en pixibok med kalastema, en påse morotstix (hittas på t.ex ICA), en liten burk såpbubblor med en dinosaurie på locket (finns hos Partytajm), en chokladbit och en tablettask. Vi använde oss av Partytajm och Strössel & Annat när vi beställde grejer (muffinsformar, ballonger, marsipan till tårtan, med mera) till kalaset och det kom fram utan problem (dock hade strössel & Annat ganska lång leveranstid vilket kan vara bra att notera) och allt var så fint så dessa företag kan jag verkligen rekommendera!

Det var ett mysigt litet kalas och de två timmarna gick alldeles för fort! Tack kära gäster för att ni kom och firade vår Max och stort tack för de fina presenterna som passade lillemannen alldeles ypperligt! Resten av kvällen satt han i sin lilla stol och tittade på saltkråkan och smaskade på sin tablettask och var så nöjd så:-)

2 kommentarer:

  1. Oh vad duktig du är som fixat allt. Riktigt fint, bra idé.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du hittat till mig ��
    Hoppas det jag kan inspirera dig!

    Så fint du gjort! Förstår verkligen att han är nöjd...
    Ha det bra, kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...