söndag 11 mars 2012

Pysselbolag och Återbruk


Bild: Pysselbolaget

Aldrig kunde jag ana att det fanns så många inspirerande kreativa bloggare ute i nätrymden, det är helt otroligt vad finurliga och duktiga folk är!:) Vill också vara sån ju! Det är lite skillnad mot en del bloggare som endast visar upp "dagens outfit" till exempel:) En sak som jag längtar mycket efter är att Max ska bli äldre och vilja vara med och klippa och greja lite med mig. Det lär nog dröja tyvärr så jag funderar på att hitta någon unge i lämplig ålder i bekantskapskretsen som jag kan kidnappa och tvångpyssla lite med:-D Nu har jag precis funnit blgoggen Pysselbolaget som drivs av Freja som är sju år och hennes mamma Karin. De tipsar om pyssel som passar för stora och små som gillar att skapa saker tillsammans. Verkligen en härlig blogg som är väl värt ett besök om du vill ha förslag på roliga pyssel att göra med barn.

På tal om pyssel så var vi på Återbruket en stund idag. Det var mitt första besök och jag hade ingen aning om vad jag kunde vänta mig. Det är alltså ett ställe där folk lämnar sina saker (byggmaterial, begagnade gräsklippare, dörrar, toalettstolar, hela köksinredningar, badkar...) och så får man köpa. Det påminner ju mycket om en loppis förutom att det inte direkt är smågrejer och böcker med mera. Jag tror att om jag skulle renovera ett gammal hus och ville ha tag i gamla orginaldelar, kanske ett fönster som ser ut på ett visst sätt så skulle jag nog vända mig dit.

Jag brukar säga att man inte kan fynda i Göteborg. Går sällan på loppisar här för det känns inte så givande. Det är för mycket folk, för många som slåss om samma sak och för höga priser. Passar hellre på när jag är hemma i Värmland:) Det där med priserna stämde verkligen för det var inga billiga grejer. Själv kom jag hem med en fönsterkarm och en liten kakelplatta. Ska visa sedan när jag gjort iordning så får ni ser hur jag tänkt. Annars var det inte så mycket som kändes intressant. Behovet av en gammal gräsklippare är inte så stort i vår lägenhet direkt:) Men det kan absolut vara värt ett besök, det fanns till exempel mycket trädgårdsmöbler och liknande nu inför våren. Och jag älskar tanken med återanvändning, den trenden kommer nog att bli än större i framtiden.

1 kommentar:

  1. Håller med dig om återbruk! Gillar tanken mycket, men är tyvärr alldeles för dålig på att ta mig iväg på loppis och auktioner fast viljan finns :) Sen är det väl helt otroligt vad mycket inspiration och tips man kan hitta bland bloggar! Slår vilken tidning som helst (fast jag är tokig i sådana också). Har svarat på din fråga inne hos mig :)
    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...