fredag 8 juni 2012

Den ljuva Årstiden...


Fina Årstid får numera agera sänglampa hos oss.

Jag är väldigt förtjust i Kartell och skulle gladeligen kunna fylla hemmet med deras lampor. Tyvärr är alla i familjen inte lika entusiastiska så jag har fått leta andra alternativ. Vi har haft lampan Årstid i sovrumsfönstret bra länge nu och jag har plötsligt insett att det är den perfekta sänglampan. Den har ett behagligt ljus och är så vacker i all sin enkelhet- vad mer kan man önska? Så nu ikväll begav vi oss till IKEA för att inhandla en till. Som vanligt kom vi hem med ett gäng andra saker som vi inte visste att vi behövde... Finns det någon annan affär (Gekås/Ullared undantagen) som man alltid beter sig så i? Att man liksom går och plockar på sig än det ena, än det andra liksom? Den här gången fick jag också chansen att spana in kollektion blå som nu släppts. Jag kärade ner mig helt i en härlig sittpuff som jag gärna hade tagit med hem men sambon var inte lika förtjust och bor man som vi så behöver man vara eniga om vad som kommer innanför tröskeln:-)


Bildkälla:IKEA. Kollektion blå. Den stora blåvita kudden blev genast en favorit.

Vi passade på att äta på IKEA, men jag mådde illa och fick bara i mig lite och Max ville hellre vara i lekhörnan. Vår son är så försiktig att han inte vågar vara där själv trots att vi satt strax bredvid så vi turades om att hålla honom sällskap. Det gick bra tills det kom en annan liten pojke som nog var lite yngre än Max. Den pojken ville gärna bli kompis och blev tydligen lite för efterhängsen i sin uppvaktning så Max tog sin tillflykt till pappas trygga famn..:) Han somnade i bilen på väg hem och vi andra två sitter i soffan med varsin laptop i knäet... Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...