söndag 3 juni 2012

Lys upp hemmet med pimpad ljusslinga


Det jag gillar med inredning är att det inte alls behöver vara dyrt. Man kan använda i stort sett vad som helst som finns hemma. Mitt generalknep är att alltid ha en burk färg hemma, med det kommer man långt! Måla om några ljusstakar så att de blir i samma färg och ställ dem sedan på en bricka. Vips så har du en fin ljusgrupp för knappt inga pengar alls.

Själv så hittade jag en billig ljusslinga och ett gäng muffinsformar som blev över efter Max födelsedagskalas i mina gömmor. Perfekt! Självklart skulle det bli en muffinsformsslinga. Jag gjorde ett lagom stort hål i varje form och stack in ljuset där. Klart på fem minuter! Ett enkelt och billigt sätt att få till mysbelysning och att genom färgen på formarna skapa den stämning man vill ha. En kul idé som synts lite här och där. Varför inte göra sådana till trädgårdsfesterna i sommar? Vill man kan man ju använda mönstrade pappersmuggar istället. Hos oss fick slingan sin plats över hyllan vid Maxens säng.

Här har vi lugna söndagen. Planerna som vi hade fick helt enkelt ställas in eftersom jag är för trött. Jag somnar hela tiden. Mitt blodsocker har varit lite "virrigt" idag så kanske är det en bidragande orsak? I vilket fall så känns det trist att leva i en sådan dimma. Pojkarna har varit ute och lekt en stund och de hann bara komma in så meddelade Max att han ville ha filten och nappen (= han är trött) och någon minut senare sov han. Ska nog göra honom sällskap *gäääsp*


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...