lördag 21 juli 2012

Butiken Lev vackert


Idag besökte vi den fina livsstilsbutiken Lev vackert. Några av er kanske känner igen namnet då innehavarna även gett ut ett par inredningsböcker varav en heter just "lev vackert". Och jag kan lova att butiken gick i samma stil!

Vilken upplevelse! Butiken ligger i det gamla soldathemmet i Kristinehamn och består av två våningar med vacker inredning, kläder och till och med ett cafë med bord både inomhus och ute på den stora verandan. Varenda detalj kändes så genomtänkt, bland annat de stora vackra borden som var gjorda av gamla dörrar och alla de stilleben som fanns uppställda, och jag hade lugnt kunnat stanna i timmar:-) Och till skillnad från många liknande butiker så kändes priserna vettiga. Både mamma och jag kom därifrån med varsin påse. Det var helt enkelt oerhört vackert och väl värt ett besök! De har tydligen en julmarknad varje år som jag verkligen ska försöka passa in, kan tänka mig att det är trevligt. Vill ni se fler butiksbilder så klicka HÄR.

Som kuriosa kan jag berätta att min mamma som ung varit på fester i just detta hus som då ägdes av A9. Hennes pappa var civilanställd (antar jag att det heter?) inom militären och på den tiden så användes lokalerna bland annat till olika tillställningar i deras regi. Hon tyckte att det var väldigt roligt att få se hur det såg ut nu och jag blundade och kunde nästan föreställa mig hur det var på den tiden med uppklädda människor som dansade runt i de olika rummen:-)

När vi till slut gav oss därifrån så blev det en tur till Skymningen där den berömda Picassoskulpturen finns. Det är ett mysigt ställe som jag alltid besöker ett par gånger varje sommar. Max passade på att bada och vi åt chokladdoppad mjukglass i solen. Härliga sommardag!









4 kommentarer:

  1. Åhh, jag älskar sådana butiker! Och vad roligt att din mamma varit där och dansat som ung! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag med!:) Ja visst var det roligt! Jag älskar att höra berättelser om byggnader sådär! Kramkram

      Radera
  2. Så fint!Butiken lever verkligen upp till sitt namn. Önskar dig en fortsatt vacker semester:-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...