söndag 8 juli 2012

D.I.Y- när påse blir till kudde

Ni kanske minns att jag köpte några tygpåsar på Granit som jag tyckte skulle göra sig som kuddar? Nu har de blivit färdiga och jag måste säga att jag är riktigt nöjd! Jag har flera gånger sett tygpåsar som jag verkligen gillat och tänkt att det är synd att man inte behöver sådär värst många. Men kuddar finns det ju alltid plats för.
Att sy har aldrig riktigt varit min grej men det här klarar även den mest ovana. Jag klippte helt enkelt bort handtagen på tygpåsarna, fyllde med lagom mycket stoppning och sydde igen. Vill man vara en aning mer avancerad så går det ju givetvis bra att sätta ett blixtlås på och använda en innerkudde, men jag körde den enkla varianten.

Nu har jag tre kuddar till budgetpris och så kan jag nog känna mig tämligen säker på att inte alltför många har likadana. Tanken är att de ska ta plats i rottinggruppen på vår uteplats och där tror jag att de kommer att göra sig riktigt bra. Ett lagom enkelt pysseltips alltså!

13 kommentarer:

  1. Svar
    1. Åh jag älskar ordet finurligt! Jag vet att du vet hur det är att älska ett ord:) Och tack för komplimangen såklart!:=)

      Radera
    2. Och jag gläds så över att veta att du också vet det :-) Kram!

      Radera
  2. Oh vad fina de blev! Vilken bra idé :) Ni verkar ha det så mysigt på er semester, härligt, det är ni värda! Jag kan tyvärr inte kommentera från min jobbdator längre, därav blir mina kommentarer här mer sporadiska nu tyvärr. Men jag är här inne och snokar flera gånger om dagen hos min favvobloggerska :) kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du visste vad det betyder att ha dig med som en vän- oavsett om du kommenterar eller ej!:=) Ja vi har det bra och jag har fått känna mig riktigt pigg och det gör gott även för själen!:) Kram tebaks

      Radera
  3. Smart! O så snyggt! Granit är en riktig favoritaffär. Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är Granit bara bäst!:) Tack detsamma!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...