onsdag 19 september 2012

Barnkammarinspo

Bild: Sköna Hem

Som ni som följt mig ett tag vet så är det en barnkammare jag saknar mest här hemma. Det kommer att vara prioriterat i nästa bostad då Max börjar bli äldre och har ett gäng leksaker som jag gärna skulle vilja stoppa undan någonstans. Som det är nu så har han sin lekhörna i tv-rummet och det händer inte sällan att någon av oss råkar trampa på en liten bil eller en legobit som inte blivit undanstädad. Det är inte skönt kan jag meddela om någon nu råkar fundera på hur det känns...

En annan aspekt är att jag längtar efter att få inreda ett barnrum, det riktigt kliar i fingrarna när jag tänker på det:-) Planen är att kika efter ny bostad redan i höst eller kanske i början av det nya året, men det är ju tyvärr inte helt lätt i dessa trakter... Tills dess samlar jag inspiration och njuter av vackra rum och detaljer:

Sköna Hem

Jag gillar verkligen den ljusa stilen med några färgglada detaljer som kan bytas ut i takt med att barnet växer. Det ska vara lekfullt men ändå ett harmoniskt rum som man kan vila i efter en hektiskt dag på förskolan eller i lekparken.

En "mood board" inför framtida barnrum:


1. Trampbil, Etrendstore
2. Honeycombs, Mokkasin
3. Djurhuvud, Sprall
4. Väckarklocka, Coolstuff
5. Print, Mokkasin
6. Tree, klädhängare, Rum21

2 kommentarer:

  1. Tack för dina fina kommentar gumman! God morgon till dig! Förstår din längtan efter ett barnrum! Jag har ju tre kids å just deras rum ska vi börja fixa nu, de ska byta å flytta runt lite på övervåningen! Vi har fyra sovrum i huset så vi bor nere:) jätte mysiga inspirations bilder!! Ha en fin torsdag! kram Elle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att få greja i rummen sådär;) Fast jag gissar att det blir en aning svårare när de blir äldre och har egna idéer om hur det ska se ut:-) Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...