måndag 15 december 2014

Tummen ner för Ehrenstråhle!

Bild: Artilleriet

Nä nu måste jag faktiskt gnälla lite här. De senaste dagarna har nyheten om att Ehrenstråhle släppt ännu en cityguide spridits genom bloggvärlden, denna gång YTTERLIGARE en upprepning. Alltså, gäsp! Ehrenstråhles stadskartor har ju varit väldigt heta och de har synts både i tidningar och bloggar. Men så trist att det finns exakt hur många alternativ som helst och har gör en upprepning, en gång till. Först kom New York ut och började säljas hos Artilleriet. Den tog slut på en blinkning. Sedan kom Paris anno 2012, den köpte jag och tyckte att det var ganska charmigt med ett print som såldes i en viss upplaga. Sedan kom (utan kronologisk ordning) San Fransisco, London, Buenos Aires, New York IGEN, med ett annat årtal bara. Och nu Paris. Snacka om att totalt urvattna sitt eget varumärke, och trist att Artilleriet som annars brukar vara ganska fräscha väljer att ta in postern.

Tidigare har vi nog varit flera som lite nyfiket undrat vilken stad som kommer härnäst, det var ju det som var charmen med det hela. Kanske Köpenhamn? Milano? Barcelona? Jag sa till sambon att om Edinburgh eller Auckland (båda städer som jag bott i och som ligger mig varmt om hjärtat) dyker upp så säljer jag Paris och köper en sådan. Nu har vi alltså svaret på vilka städer som kommer= de som sålde bäst i förra omgången... Nej, en inredningsnyhet som får tummen ner av mig, helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...