söndag 6 november 2011

Aroma plastie


Även utsidan på lägenheten har fått sig en make-over, lite nya växter är på plats!

Jag har ju glömt berätta om ansiktsbehandlingen jag var på i veckan! Så härligt och lyxigt och välbehövligt! I våras gav jag sambon en massagebehandling på Aqua som ligger på Engelbrektsgatan (nära Lasse på Heden) och han gillade det så mycket att jag fick ett presentkort på en behandling på samma ställe. Har länge tänkt mig en ansiktsbehandling så det passade ju bra att välja det. Mycket fräscha lokaler och trevlig personal, även om det dock känns rätt "reklamigt" när de ska sälja in just sina produkter. Det känns lite fult kan jag tycka, man betalar ju ändå rätt bra för själva behandlingen och ska ju inte behöva känna sig "tvingad" att köpa det ena och det andra...

I vilket fall så fick jag en gedigen behandling med peeling, mask och allt möjligt, det hette visst Aroma plastie och varade i hela 90 minuter. Jag skulle absolut kunna tänka mig fler besök då jag har en del problem med huden så vi får väl se om det finns några kronor kvar till det framöver. Jag fick också chansen att prova mineralsmink, hon la en make up på mig och jag blev mycket positivt överraskad! Jag har länge varit nyfiken på det eftersom det sägs vara så rent och kännas fräscht men som alltid lite skeptisk. Nu fick jag känna att det verkligen var så rent och fräscht! Mycket troligt att jag testar det i framtiden! Sedan hade hon givetvis ett suuuupererbjudande där produkterna som användes vid ansiktsbehandlingen "bara" kostade en tusing men jag avstod trots det "fantastiska" priset (ja jag är ironisk!). Men det blev i alla fall en peelingkräm då jag ändå tänkt skaffa en. Ja superlyxigt kändes det att få göra en sådan grej. Jag går ju till frisören som mest en gång per år, jag tycker att det är så otrevligt när de grejar med mitt hår, men det här skulle jag lugnt kunna vänja mig vid:)

Jag har bara testat en dylik behandling vid ett enda tillfälle tidigare men nu när jag kommit över 30-strecket känns det mer angeläget. Och jag tror faktiskt att det är extra viktigt att man försöker ta hand om sig och sin hy när man är sjuk, jag märker verkligen skillnad på både hud och hår nu när jag äter så löjligt mycket mediciner. Tyvärr tar man sig ju sällan råd till det, men nu inför jul kan man ju alltid skriva upp det på önskelistan:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...