måndag 28 november 2011

November rain




Måndagskväll på Selmas gata. Sonen sover sött sedan ett par timmar - just nu är vi inne i ett bra flow när det gäller läggning *pepparpeppar*, och mannen i huset är ivägsänd till den stora matbutiken för att inhandla nödvändigheter. Tv:n är avstängt och det är så lungt och tyst:) I helgen har vi bjudit in några vänner på adventsmys, eller "glöggmingel som jag skrev i inbjudan, och jag kikar runt lite efter recept på julgodis av det enklare slaget. Pepparkakorna från Göteborgs pepparkaksbageri är i alla fall upphämtade så då har vi något väldigt gott att bjuda våra gäster på:-) Både jag och Max har knaprat flera stycken nu ikväll och jag som inte ens är särskilt förtjust i pepparkakor måste erkänna att man snabbt blir beroende...

Jag vill gärna att Max ska få vara med och greja inför jul, men än så länge är det svårt då han gärna petar och kladdar med allt och får stora dramatiska utbrott när han inte får allt han vill, och helst igår redan. Men nästa jul kommer han givetvis att få delta lite mer. Och självklart ska det synas att även han bor här och att barn är välkomna hos oss så Max och jag har gjort iordning en liten hörna på min mormors gamla träsoffa som numera står i vår hall. Där sitter gosedjuren och väntar på jul:-) Gåsen är Artefina, Musen är från Maileg, Nallen är Bukowski och den söta polkagriskäppen i tyg kommer från Bombadill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...