onsdag 23 maj 2012

In my garden

I år har det blivit ranunkler på uteplatsen. Rosa, gula, vita. Så vackra och en aning mystiska ...

...Och jag som alltid älskat smultron *sommarens höjdpunkt* har planterat några växter i hopp om att det ska komma en ranson röda bär där...

Hemgjorda skylten får visa vilken tid på året det är...

Och så har jag fyllt rabatter och krukor med penséer i härliga färger...


Och för säkerhetsskull har jag garderat mig med en blomma av betong:-)

Jag gläder mig åt att blommorna börjat växa, att allting ser extra grönt ut och att få se på de fina ranunklerna. Någon gång skulle jag vilja odla tomater och gurkor och kanske annat i samma stil. I trädgården till vårt hus fanns det ett växthus och jag drömde om hur jag skulle inreda det, vad jag skulle odla och hur fint det skulle bli. Sedan kom allt annat emellan och när snön kom så ramlade taket in. Och vi flyttade vidare. Men drömmen finns kvar. Fast jag tror att det ganska ofta är så att drömmarna är vackrare än verkligheten och just nu är det alldeles lagom med ett fång rosa ranunkler i rabatten:-)


2 kommentarer:

  1. Så vackert det ser ut! Och inspirerande. Vi ska åka och köpa blommor till balkongen någon gång under nästa vecka och då har vi alldeles säkert nytta av dina tips:-) Hur är det med febern? Har den gett med sig?

    SvaraRadera
  2. Vad spännande, då hoppas jag på "blom-rapport" till veckan då:-) Febern hänger i men nu har de iaf tagit flera prover och förhoppningsvis får jag svar snart. Läkaren sa att det är vanligt med "tysta infektioner" när man är diabetiker, det var nytt för mig. Tack för att du frågar:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...