fredag 5 oktober 2012

Vackert bäddset

Vyn i hemmet just nu: plastbackar från IKEA och nya täcket i "Sundborn-stil".

Igår kom vi äntligen till IKEA och på två timmar hann vi både handla allt på listan och äta kvällsmat i cafeterian. Vi laddade med ett gäng förvaringslådor så nu ska det äntligen bli ordning i hyllor och garderober! Ny matta, extra brett täcke och lite annat har också inhandlats inför "stylingen", och jag blev så glad när vi fann ett bäddset som påminner mig om Sundborn och Carl & karin Larsson! Jag blev kär på en gång (trots att planen egentligen var ett helvitt) och tror verkligen att det kommer att bli så fint! Det kändes inte så "IKEA" men med de braiga priserna som kännetecknar det blågula varuhuset. Hoppas nu att det ska bli så bra som jag tänker mig. Ingen av oss är så mycket för överkast som ändå mest blir liggande över någon stol här hemma, jag bäddar hellre fint med täcken och kuddar.

Fast innan vi kommer till den roliga delen att fixa till det sista så ska det städas. En massa. Och sorteras i lådor. Och tvättas mjölkkladdiga bordsdukar. Och dammas... Just nu ser det nämligen ut som kriget hemma.

Ikväll ska Peter på AW och Maxen och jag får roa oss på egen hand. Febern envisas med att hålla sig kvar så jag hoppas på en mycket lugn afton... så lugnt som det nu kan bli med en tvååring i huset:) Önskar er en bra start på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...