tisdag 23 oktober 2012

Vita nyanser


Åhlens har släppt en riktigt fin möbel för barn och jag skulle absolut kunna tänka mig en av dessa stolar om vi bara bott lite större. Med en mjuk dyna till så blir det en härlig fåtölj att läsa eller att titta på tv i för minisarna! Gillar att det finns flera färger att välja bland, den gröna är, en aning otippat, min favorit.

...och på tal om inredning så vill jag tipsa om ett inlägg i bloggen Formfront som drivs av ett par inredare. De skriver om den vita nyansen vilket kan ge lite vägledning till den som fantiserar om den ljusa stilen. Intressant tycker jag som gärna vill ha ljusa färger i sovrummet men också få det att kännas ombonat och varmt!

Vårt sovrum som vi egentligen tänkte oss ännu ljusare. Tyvärr är det svårt att hitta den rätta balansen så att det inte blir sterilt och sjukhuskänsla..

Just färglära intresserar mig mycket då jag blir så oerhört påverkad av färger. När jag ligger på sjukhus brukar jag fundera på hur jag själv skulle ha inrett rummet så att det lugnar ned istället för att oroa som jag upplever att det ofta gör. Kanske skulle man kunna sätta in en tavellist med tavlor i behagliga nyanser som man kan betrakta medan man ligger i sängen? Jag tycker att det kan vara så vackert med en del tapeter att jag sparar små bitar av dem och planerar att sätta dem i en ram som dekoration. Tapeter är ju ofta tänkta att harmonisera och skapa en viss känsla så därför är de perfekta som "tavlor". Kanske kan färgbutikerna skänka överblivna rullar till sjukhusen? Ja jag spånar fritt här, drömmar kostar ju ingenting:)

1 kommentar:

  1. hahaha ja jag får övertala honom att visa sin egen mage istället! ;)
    Kramen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...