tisdag 25 mars 2014

Papperstårta

Bild från My perfect Day
Igår var vi och uppvaktade svärfar, som ni som har mig på instagram såg, och bjöds på gott fika, och imorgon är det vår tur att bjuda tillbaka då Max fyller. Just i mars och april är det rätt många av våra släktingar som har födelsedag; förutom svärfar så fyllde även min kusin år igår, sen är det P:s bror, broderns tjej, min pappa, med flera. Med andra ord så kan det bli mycket fika:) Och så Lovis! Hon fyller år den tredje april och varje år på sin födelsedag får hon en prinsessbakelse, en tradition som även har fortsatt hos nya familjen "såklart":)

Jag är riktigt sugen på att skapa en papperstårta då jag tycker att det är så vackert som dekoration, se bara på bilden ovan där My perfect day visar hur man kan göra en presentkortstårta vilket är en jättekul idé om t.ex. brudparet önskar sig pengar i bröllopspresent, mycket roligare än att bara räcka fram ett vitt kuvert:) Så fin som dekoration även på en födelsedag, det går ju att variera i en oändlighet. För att se fler exempel på underbara papperstårtor, kika här, här och här.


3 kommentarer:

  1. Så kreativt & smart!! Önskar jag var liiite mer pysslig ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis till alla som fyller år :) Så roligt med kalas. Den där papperstårtan var ju riktigt fin och kreativ. Kram.

    SvaraRadera
  3. Läckert med en papperstårta, är det någon som fixar det är det väl du!
    Hoppas att födelsedagen blev riktigt fin för er alla...tänk 3 år. Det är stort och viktigt det <3
    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...