måndag 31 mars 2014

Hemma hos mamma

 
 
Mina föräldrar har nyligen gjort om hela köket, från golv till tak, och jag tycker att det blev så fint. Det är mycket vitt, med lite svart här och där, som på t.ex. kaklet och köksbänkarna. Det blev inga helhetsbilder då jag bara hade med fastobjektivet upp, så ni får hålla till godo med detaljer. Den runda spegeln är ett loppisfynd och byrån med rosknopparna (också det ett loppisfynd för ynka 150 kronor) har ni kanske sett innan för den målade jag om och fixade till och skulle egentligen ha i huset. Men det har blitt ståendes i Värmland och nu får det stanna där det passar bäst:) Ser ni förresten den söta ljuslyktan i Ernst design; "I det enkla bor det vackra". Kuddarna med hjärtan på är nyblom & Kollen.

Vi har haft en långhelg i Värmland då vi firat födelsedagar i flera dagar kan man säga. Maxens gudmor Jossan kom med sin familj och det blev korv och tårta och fiskdamm och lek som sig bör en sådan dag. Själv blev jag alldeles betagen i lille J, 2 år, som jag inte sett på superlänge (blev ju sjuk när vi skulle hälsa på dem i julas) och han har blivit så stor! Ett riktigt energiknippe med massor av humör, och att se honom när han fick fiska upp en påse ur "dammen" var jättekul- han kunde knappt tro att det hände!:-) Nu vill jag också ha en liten J:)

Vi har också umgåtts med farmor och besökt henne då hon nyligen  flyttat in på ett boende (Nemi gjorde sig väldigt hemmastadd där, efter ungefär en minut så hade hon hoppat upp i soffan och traskade omkring där och letade efter något tuggbart...), brorsan och Carro var hemma hos mamma och åt med oss varje dag - de har ju en liten dvärgpincher som inte alls förstod att Nemi baraaa ville vara snäll:-P - och Max hade fullt upp med att leka och busa. Han var också med morfar på den årliga traktormässan i Alster, ett ställe som jag ofta besökte som barn. Minns mest att de hade god korv där:-) Nemi har fått rejsa av sig på stranden flera dagar i rad och haft det hur bra som helst.

Vi kom tillbaka sent igår kväll så idag är både jag och Nemi trötta och gör mindre än minst. Nu återstår bara ett firande till så är Max födelsedag "överstökad" för i år, så jag planerar inför helgen och logistiken. Man kan väl konstatera att om det inte var helt uppenbart förut att vi snarast måste hitta annat boende så har förra veckans lilla kalas verkligen gjort det tydligt. Vi hade inte ens stolar nog till gästerna, klappstolarna står i förrådet på grannorten... Lokalen vi hyrt inför helgen är dessutom inte så stor så nu har vi beställt något som förhoppningsvis ska roa de små gästerna...

Ha en fin måndag, hörrni!

4 kommentarer:

  1. Åh, så fint de gjort. Jag gillar verkligen tapeten!!
    Vi skulle gjort om vårt kök nu i sommar men så hände det en sak som gör att vi måste skjuta upp det ännu mer. Surt…men en värdslig sak försöker jag tänka. :)

    Försök nu att vila upp dig ordentligt! Jag har förresten en privat fråga till dig. Jag ska se om jag hittar mailadressen.

    KRAM! :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en rolig och intensiv helg för er alla! Trevlig vecka! Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med en "hemmahelg"! Ha en skön fortsättning på veckan :)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Det var mig ett furstligt firande må jag säga, då roligt, vad jag blir glad!
    Och byrån med knopparna är underbar!
    Stor kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...