måndag 3 december 2012

Att inspireras av...

Vykort designade av Johanna B finns hos Nordic Design collective.

Jag läste nyligen ett inlägg (minns tyvärr inte var?) som handlade om hur man inspireras av varandra och gör egna varianter istället för att köpa. Det är ju det som både är roligt och ibland en aning tråkigt också med internet tycker jag. Det händer att det blir lite FÖR mycket av det goda när man ser en bild och genast kan räkna upp tio andra ställen man har sett samma eller liknande på tidigare. Men mest är det kul! Speciellt när man inspireras av att göra något "hemmagjort" som man ser på nätet.

I år är första gången på många år som det inte blir några julkort. Började med det redan som singel, då skickade jag julkort med Lovis (hunden) på. Sedan kom Humlekatten och fick bli motiv... och så vidare. Men i år så känner jag faktiskt att jag sparar in på den energin det tar. Den enda som får ett är farmor. Mina fina farmor. Jag kikade runt efter inspiration och hittade det från Johanna B. Snygga. Men 119 kronor för ett fyrpack kändes saftigt. Så jag gjorde ett eget.


...Och när jag ändå var igång så fick det bli en liten "tavla" till Max lekhörna också. Så enkelt! Vill man göra det en aning mer avancerat kan man ju tejpa en julgran av Washitejp och sedan göra egna kulor och fästa på den. Kanske något för barn i "pysselåldern":)




4 kommentarer:

  1. Tjohooooo det snöar!!!! Och det bara snöar mer och mer...
    Så ljust och fint det är ute :-)
    Vad fint du har pysslat med kort och tavla.
    Även sovrummet är fint, ombonat och mysigt jag gillar det och skymtar även en påse från Victoria Secret, så fina grejor de har.

    Hoppas att du känner dig bättre idag, ska du tillbaka till sjukhuset idag?

    Jag ska till mormor och morfar och äta middag idag, redan nu vet jag att jag kommer blir proppmätt som vanligt hehe.. Mormors mat är den godaste :-)

    Ha en fin snöig dag
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. JAAA!!!! Så vackert!! ( i alla fall när man slipper ge sig ut på vägarna:-)). Och japp, sitter nu på min "standardplats" i dagrummet på avdelning sju, har inte fått något rum men väl en säng här i rummet som jag vilar i mellan varven:) Vet ännu inte hur det blir med hemgång men de har tagit div. prover nu.

    Vet du, just den påsen har jag faktiskt "vunnit", eller rättare sagt, det som var i påsen vann jag i en blogg för ett tag sen, men gillar ju v.s-färger så påsen får stå där och bli förvaring åt "bra-att-ha-saker";) Besökte V.S för några år sedan men måste erkänna att jag nog då bara kikade, men nu har jag förstått att de har mycket fint där. Jag älskar förresten fina påsar och drömmer om att en dag rama in dem och sätta upp dem som tavlor:)

    och lyckos dig som får mormor-mat!! Har tyvärr ingen mormor längre men det var alltid underbart att få komma dit och bli lite bortskämd förr:) Hoppas du får det riktigt trevligt!

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Ja visst är det roligt att få inspireras:) Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...