torsdag 13 november 2014

Bara ett par veckor till advent

Bilder Femina dk
Fyra fina exempel på adventsljus, enkla att fixa till själv! Kan ni fatta att det bara är ca två veckor kvar till första advent? Här är det dessutom rätt varmt ute och jag behöver inte ens ha vantar på mig, och inte en endaste liten snöflinga har setts till heller, det gör att det snarare känns som mitten av oktober... Strax är det i alla fall dags att leta på den stora mailegtomten som brukar få agera kalender. De senaste två åren har Maxen fått ett paket varje dag, men svårt det är att hitta på 24 saker. Särskilt nu när han slutat leka med bilar, tidigare var det en given grej. Det blev mest en massa krafs som hamnade lite överallt tyvärr.

I år kommer jag istället lägga upp det litet annorlunda; varje adventsöndag får han ett paket som då blir lite större/dyrare (biobesök t.ex) och som gör att han kan se fram lite extra emot just söndagarna. De andra dagarna får han en godisbit, och så något litet paket mitt i veckan bara för spänningens skull. Hur gör ni andra, är det paketkalender, lego eller choklad som gäller hos er?




2 kommentarer:

  1. Känns konstigt att det snart är jul och advent. Tiden går så fort!! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Nej... Nu försvann min långa kommentar! Får bli en kort variant då.
    Jag hittade en Pixiboksadventskalender (den du!) som jag vet att E kommer att bli superglad för. Han är inte så förtjust i småleksaker, men fullkomligt älskar Pixiböcker, så det var en lyckträff. Den är väl kanske mer för småttingar, men E är ju just det; en småtting, så det passar perfekt!
    Och som lärare som vurmar för språkutveckling så känns det ju extra bra, såklart :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...