tisdag 18 november 2014

Fantastic Five

F.F. är kategorin som kan liknas vid gubben i lådan, den poppar upp lite då och då. En femma som andas juletid bjuds det på i dag:


Vi har ännu inte bestämt hur vi ska göra och var vi ska vara i jul och därför ligger även frågan om eventuell gran lite öppet. Oavsett om det blir gran eller ej så ska det dekoreras här hemma, och jag spanar ständigt efter finheter som är "lagom" juliga. Dessa vackra mässingshjärtan från Svenskt tenn är en stark kandidat! 


Eftersom Maxen har sin tomte som agerar kalender så blir det ingen barnvariant inköpt i år, men kanske något för de vuxna? *hoppas* Bodyshop-kalendern är fin, och jag köper t.ex. nästan allt mitt smink där, men jag tror tyvärr att mycket skulle bli oanvänt. Istället brukar jag passera ett skyltfönster som gör reklam för Babors kalender och den får gärna flytta in. Den består av 24 hudvårdsampuller som man tar dagligen och som ska boosta huden ordentligt. Med tanke på hur dålig min hy är just nu så vore det klart välkommet.


Att jag älskar allting med taxmotiv på beskyller jag min morfar för. Han födde nämligen upp sådana. En av dem som han hade på 70-talet, alltså innan jag föddes, hette dessutom Tanja. Passande:-) Lisa Bengtssons hundar är inget undantag, så fina! Förra året kom taxarna i julskrud ut som posters och nu har de blivit söta glöggmuggar. Får nog avstå dock, just muggar är inget vi lider brist på i det här hushållet, men är det någon annan som känner sig hugad så finns de t.ex. hos Royal design. 

 Ni vet när de frågar folk i intervjuer vad de skulle rädda först om det brann i bostaden? Well, mitt svar skulle utan tvekan (efter barn och man givetvis) vara mina högt älskade väskor. Ytligt kan hända, men... Blandar dyrare märken med billigare sådana. Så att den här väskhängaren från George Jensen lockar att skriva upp på önskelistan inför jul är kanske inte helt överraskande. Jag är väldigt förtjust i G.Js mjuka elefantdesign. 299 sek.



Alltid när julen närmar sig så blir jag supersugen på att damma av några godingar i dvd-hyllan. Sound of music är ju klassikern. The Holiday är så fin och julig, och Love Actually är en av mina absoluta favoritfilmer. Måste ses om ni inte redan gjort! Kanske har ni fler bra julfilmer på lut som ni vill tipsa om?

Trevlig tisdag, hörrni! 

2 kommentarer:

  1. Oooo Love Actually är min med absoluta favoritfilm!;) Mååååste se den snart!
    Mysigt inlägg du gjort och jag har också sneglat på Babors kalender...vilken dröm att öppna varje dag=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Kan inte låta bli att skratta! Jag älskar också saker med taxar på. Och skyller det på farfar som hade tax när jag var liten. En argsint rackare som han jagade med. Som jag älskade trots att han avskydde mig=))

    Och tack fina du! För din kommentar. Mycket klokt där.
    Sorgligt att läsa om hur en del människor kopierar i sitt arbete.
    Det är lite hur jag tänker att jakten på framgång och bekräftelse gör med oss människor.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...