måndag 24 november 2014

Vive la France!


Julstämningen börjar infinna sig och nu har årets första hyacint tagit plats i den lilla krukan från tennet.

                                                   Bonjour mes amis! 

Dags att damma av den obefintliga skolfranskan för om några dagar bär det av till Paris! Jag har varit där ett par gånger tidigare men för killarna blir det första gången, och Maxen har pratar mycket om eiffeltornet och att han vill se det så då fick det bli dit resan går. Jag har bara varit där om sommaren tidigare så det ska bli jättekul att se staden i julskrud. 

Helgen har varit bra med ett intressant möte som kanske kan ge lite ny inspiration på min livsväg som ju kantats av sjukdom de senaste åren. Även trevligt besök då Anna med familj ju fick ställa in förra helgen och istället kom och spenderade söndagen med oss. Vi hängde bl.a. i lekparken med våra fyraåringar som ju känt varandra hela livet och dessutom föddes nästan samtidigt, käkade våfflor och fikade på pepparkakor, och som vanligt kändes det väldigt avslappnat att ses även om det kan dröja månader mellan gångerna.

Nu på förmiddagen dyker min pappa/Max morfar upp hos oss. Han ska vara i Göteborg i ett annat ärende senare i veckan och snällt nog kommer han hit och hjälper oss med vårt sovrum som för närvarande ser helt galet ut med en halvtapetserad vägg (vi tog bort en stor platsbyggd garderob och monterade upp en ny på en annan vägg och då var ju plötsligt bara halva väggen tapetserad...) och de andra väggarna har någon konstig struktur som ser ut som jag vet inte vad. Allt annat än harmoniskt alltså, så det ska bli härligt när det blir klart. 
På återseende!



4 kommentarer:

  1. Men åh vad kul med Paris!!!! Jag har bott där en gång i tiden. Jag var 18 år och jobbade som au-pair - vilken tid!!! Åhhhh!
    Ni kommer få det toppen!!!

    Härligt att få lite hjälp med sovrummet!
    Ha en superstart på veckan!
    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med Paris!! Ha det helt underbart nu och njut!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  3. Men Paris! Jag älskar Paris. Hoppas att ni får det riktigt, riktigt fint,

    Så hoppas jag att sovrummet blir bra=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...