lördag 8 november 2014

Ögongodis på Kungshöjd

Bilder VIA
Så SKÖNT att vi har hittat vårt hus, och även om allt inte är perfecto så känns det som om det är  rätt hem för oss.  Men trots att vi inte har några som helst planer på att flytta så kan jag inte låta bli att drömma mig bort ibland, som till den här sekelskiftesvåningen på Kungshöjd är verkligen helt fantastisk, och vad härligt att inspireras av alla vackra detaljer. Vilka fönster! Och dubbeldörrar mellan rummen. Fina gungstolen från Eames. Samma tapeter som vi har i barnkammaren. Kakelugnar, som förvisso inte ska fungera enligt mäklarbeskrivningen, men som är lika fina ändå. Kika in hos Alvhem om du vill se mer. 

Hoppas ni alla har en fin lördag, här har vi stannat inne så att M får vila ordentligt, han är lyckligtvis feberfri i alla fall. Familjestatus i övrigt: sambon har börjat riva ner väggar och golv på lilla toaletten på entréplan som ska renoveras helt samt även få en dusch vilket vi saknar nu. Lovis är här några dagar och traskar efter mig exakt överallt, ihopp om att få något gott. Och jag, jag längtar efter att få se en riktigt bra film, oklart vilken. Tipsa gärna!

Vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...