lördag 10 januari 2015

Fantastic Five

Årets första F.F, kategorin som dyker upp när man minst anar det. Fem favoriter och en hälsning blir det denna gång. Håll tillgodo;


 
Så sött! Så enkelt! Ett måste på prinsesskalas såklart. Eller bara för att fira att det är helg kanske? The Pretty baker via Pinterest


Just nu är jag inne i ett sjukdomsskov, och det märks på min shopping. Inget glitter och glamour här inte, det enda jag handlat på mellandagsrean är ett nattlinne, Bell från Beach House (samma som sängkläderna).  Det kan å andra sidan vara det skönaste plagg jag ägt- guld värt dessa dagar då varenda cell i kroppen skriker. Nu drömmer jag om ett i en annan färg också. Vill du fynda ett likadant så kika in hos Sleepo, som dessutom får ett stort plus för fri frakt.


Vi fortsätter med Ikea som formligen radar upp favoriter just nu. Byrån Malm som vi har i vitt har lanserats i en supersnygg grå färg, och här ovan fönsterbordet Arkelstorp. Har önskat mig ett liknande länge, fast jag har egentligen ingenstans att ha det så det får nog så förbli en önskan.


Sötchock på denna, tänk vilken fantastisk dop/födelsedagspresent till valfritt barn! Skål och mugg som när det inte används ser såhär fint ut ihop. Nyhet hos Mokkasin.




Jag har ju redan avslöjat att lampor är min sämsta gren när det kommer till inredning, jag är inte bra på att hitta rätt lampa till rätt rum/plats och tycker dessutom att det är vansinnigt trist att leta efter sådana. Men hos Trendenser fick jag tips om snyggaste Shelter från Bo Concept och well, även sambon gillade den så kanske får det bli ett köp till vår lilla kontorshörna framöver?


...Och jag väljer att avsluta med den här bilden. Jag kan inte kalla den en favorit för den borde aldrig behövas. Men en hälsning till alla berörda, jag är liksom många andra helt mållös över den grymhet som ibland visar sig i världen. Samtidigt känner jag mig varm när jag ser hur starkt människor tar avstånd från dessa handlingar. Ofattbart dessutom att det bara var en månad sedan vi också var i Paris. Min absoluta favvoseriefigur Nemi i protest mot det som hände i Frankrike. Yttrandefriheten ska aldrig kränkas!

Med det så önskar jag er en fin helg!


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...