måndag 19 januari 2015

Paddington på bio




Just nu är det fullt upp här hemma med plugg, renovering och "vardagspussel", dessutom med lite ökad medicindos för tillfället som inte direkt underlättar. Därav lite ekande blogg som ni kanske märker, men igår eftermiddag tog vi oss en paus och gick på bio alla tre för att se filmen om Paddington som hade premiär i fredags. I Paris började den gå redan i december så när vi var där såg vi reklamen exakt överallt. 

Både jag och P är stora fantaster av den lille björnen som kommer hela vägen till London från mörkaste Peru, och på vår första resa ihop som gick till just London så köpte vi med en Paddington-docka och några böcker hem som minne. Jag älskade böckerna när jag var liten och hoppas på att Max kommer att göra detsamma. Perfekt att ha gångavstånd till bion numera, och vi smaskade popcorn som man ju bör:)

Tyvärr hade jag missat att filmen egentligen var från sju år, och M tyckte att den var alldeles för läskigt vilket var en miss såklart. Det var kidnappning och bedövningspistoler och ganska dramatiska scener ibland, så jag kan förstå det. Vi vuxna tokgillade den dock, även om rösten som skulle tillhöra min favorit Hugh Bonneville i mitt tycke inte riktigt passade. Annars är han ju som alltid briljant, vilket kroppsspråk han har den mannen! Tips till er som har barn i lågstadiet och över, den var riktigt välgjord och Paddington var verkligen en sötnos:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...