söndag 4 januari 2015

Master bedroom

Vårt sovrum är förutom badrummen det som är minst färdigt här. Men tack vare att min pappa hjälpte till så har vi numera tapeter på väggarna. Vi valde Boråstapeters Pigkammaren som jag blev så förtjust i när jag var på rehabiliteringscentret i somras, den passar in i husets stil, lite sådär "gammaldags". Ni får inte se någon helhetsbild än då det fattas lister och lampor, hyllor och kanske någon tavla, men det får bli när det hinns:) Jag drömmer också om en tygklädd sänggavel framöver. Tapeten har bidragit till att rummet känns mer ombonat, och bilderna kanske inte gör den helt rättvis, men vi är verkligen nöjda.

Vi fick ju "hotellkuddar" (= stoooora kuddar) i julklapp så nu sover vi gott. Dessutom blev det nya sängkläder, något jag verkligen kan tacka bloggvärlden för, annars hade jag nog inte hört talas om Beach houses bäddset som enligt reklamen ska vara som den där mjukaste gamla slitna t-shirten som man bara inte kan med att slänga...Riktiga "blogglakan" kan man nästan kalla dem då de synts lite överallt de senaste åren. Jag har länge haft dem på önskelistan och nu när vi börjar få lite mer ordning på sovrummet så kändes det som läge. Att vi dessutom fann dem med 40 % rabatt gör ju inte det hela sämre:) Och ja, de ÄR mjuka, absolut!
 

Efter intensiva veckor med julfirande både här och i Värmland, samt nyår då min barndomskompis med familj från Hammarö/Karlstad kom hit under några dagar så är vi rätt trötta alla tre. Max har lekt jättebra med deras äldste pojk som är lika gammal och de har busat i flera dagar i sträck. Maxen är ju en försiktig kille och ofta så känner han sig lite överkörd av andra barn märker vi, men det här är en likasinnad och de har haft så roligt och spelat spel och lekt att de blev anfallna av dinosaurier:)  Kul att våra gäster blev lika förtjusta i vår lilla stad som vi är, den
har verkligen charm. Vi lekte i parken, lunchade på stan, shoppade lite...

Men så trist att snön bara var här och vände! Nu är alla spår borta här utanför. Jag har väl aldrig varit den där stora solfantasten, jobbade mest hela somrarna förr och det störde mig inte så mycket. Sedan jag blev sjuk klarar jag inte av värmen alls (märkte på rehaben i somras att många med liknande sjukdomar led av samma problem), men jag står ut för vad annat kan man göra? Dock mår jag lika dåligt av att inte få uppleva en snöig vinter som resten av landet gör när sommaren regnar bort. Det är det som får mig att stå ut under sommaren, då lever jag på minnena av hur det kändes att få pulsa genom snön, helst med en likasinnad hund. Hundar som fryser vid nollgradigt kommer aldrig att passa mig:) Drömmen är att få spendera en vinter i Norrland nåt år, men misstänker att jag lär få göra det utan min andre hälft som skulle kunna tänka sig att ha sommar året om:)

Jag skulle bara kika in och önska Gott Nytt År, men som vanligt blev det massa text ändå:) Hoppas ert år börjat bra!

2 kommentarer:

  1. Åh, det där ser ut som en sån där säng man bara vill slänga sig på och sedan ligga kvar där i evigheter och läsa en riktigt bra bok! Är väldigt avundsjuk på de stora härliga kuddarna! Och vilken fin tapet! Mycket bra val.

    Vad glad jag blev för din lilla "nyårsinbjudan i efterhand", du är så gullig! Något säger mig att vi inte bor speciellt långt ifrån varandra, jag får intrycket när du skriver om din lilla stad att jag vet vilken liten stad det rör sig om :) Men jag kan ha fel. Är det som jag misstänker så bor vi i alla fall längs samma tåglinje, fast jag bor närmare Göteborg.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sängen är numera superskön att slänga sig på kan jag lova:) Kram!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...