fredag 29 maj 2015

Fantastic Five

Hög tid att återuppliva favoritfemman som legat i dvala rätt länge. Inspirationen har inte infunnit sig på ett tag, men nu kör vi! (Är det någon därute som känner sig manad att dra ihop en egen femma och vill gästblogga här på Selmas så maila mig)


Den här finingen av H. Skalm P syns sedan ett tag i ett skyltfönster här i stan, och jag kan inte annat än att njuta. Den är enormt ståtlig, och jag försöker febrilt klura ut en bra plats för den hemma hos oss:) Finns t.ex. hos Posh Living

 

Jag skulle inte ha något emot ett hårt paket på söndag då det är mors dag. De övriga böckerna av Leila Lindholm samsas redan här hemma, och jag tror minsann att hennes senaste; The fresh foodie, skulle passa in fint i samlingen. Jag har bläddrat lite i den och är mycket nyfiken på recepten som ska vara både goda och fräscha med betoning på hälsa. I nya Mama kan man läsa en intervju där hon berättar mer om boken och det gör mig inte mindre nyfiken.


Nu har äntligen tredje säsongen av Call the midwife dragit igång på svt. Weronica uppmärksammade mig på att den startade med julspecialen, den går ännu att se på play om någon mer missade. Jag har både läst böckerna och sett serien, och den är gripande på så många sätt. Bänka er på onsdagskvällarna framför Trixie, Jenny, Chummy och de andra om ni som jag älskar brittisk drama. Har du inte sett de två tidigare säsongerna så spana in Netflix.
 
Glassäsongen är här, och ovan ser ni en smart uppfinning som jag varje sommar tänker att jag ska införskaffa eftersom Max inte hinner äta upp glassen innan den smälter. Det finns droppskydd för både pinne och strut och de räddar både bilar och möbler för ynka 20 kr. Hos Blå Elefant

... Och så avslutar vi med ett reatips. Jag tillhör den stora skara som fallit för By Malene Birgers fina signaturprint, i min ägo finns en vit/svart clutch samt en weekendbag i latte. Nu rear IsaCouture ut Iphone-fodral för halva priset; 150 sek. Själv har jag en Samsung så jag får nöja mig med att titta, men för er som har Iphone är det ju ett fynd. De verkar ta slut fort som tusan dock, just nu är det bara gula kvar, så skynda om du vill ha ett eget.

Det var det för denna gång, ha en fin fredag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...