fredag 22 maj 2015

Tårtfat - Budget eller lyx?



Maj och juni brukar vara månader då det radas upp festligheter, och då vill man ju gärna duka upp fint. Två nyheter på tårtfatsmarknaden är Lagerhaus marmorfat för 399 sek och Rörstrands Mon amie , designat av Marianne Westman, som säljs lite rabatterat för 627 sek. Hela Mon amie-serien är i mitt tycke så oerhört vacker, men Lagerhaus variant är också fint.

Vill ni komma undan riktigt billigt så kika här på ett tårtfat som jag pysslade ihop för några år sedan - för nästan inga pengar alls!

Helg igen, och vi får besök av Matilda som kommer med två av tre barn och stannar några dagar. Senaste tillskottet till familjen föddes i januari så henne har vi inte fått träffa ännu- ska bli sååå mysigt med en bebis här:) I somras kikade hela familjen förbi då vi precis fått nycklarna till huset och ännu inte flyttat in, så det ska bli roligt att få visa hur det ser ut nu. Jag har varit sådär löjligt galet trött hela veckan så det känns bra att det händer lite:) Hoppas på bra väder så att vi kan vara utomhus en del.

Önskar er en fin fredag!



1 kommentar:

  1. Just tårtfat är ju såå viktigt! För några år sedan fick jag ett tårtfat från serien Mine, kommer du ihåg? Just mitt är vitt och ganska enkelt. Men en negativ sak är foten, den är ganska liten och det gör att fatet vinglar till när man skär tårtan. Detta gör att jag drar mig från att använda det. Men samtidigt har jag inte hjärta att byta ut det, då den vi fick det av besöker oss titt som tätt.... :(

    Kraam på dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...