lördag 23 maj 2015

Hjärtepåsar


Barnen ska få varsin lördagspåse senare idag, fann så fina påsar med hjärtan på Nille. Vädret är ju mäkta opålitligt just nu så jag har preppat dem med lite pyssel som kan grejas med inomhus; magneter som man kan klippa i vilken form man vill och dekorera, klistermärken med figurer ur Rödluvan, söta små ögon som man kan fästa där man vill, och en förpackning med pennor att måla med. Dessutom är det ju lördag= gottedag så det blir godis också. Blir det fint väder så får vi ha såpbubblekrig utomhus:)

Just nu är P på Ica och handlar, M ser på tecknat och jag ligger fortfarande i sängen. Eller snarare, igen, för jag har varit uppe en stund och grejat och sen passade jag på att sträcka ut mig igen. Känner att kroppen behöver vila inför de närmaste dagarna:)

Det ska bli så kul att få besök! Matilda och jag har hittat på mycket kul i våra dagar, på den tiden då det var krogen eller något annat som gällde på helgerna (eftersom jag under en tid bodde mitt i stan =krypavstånd hem, så har hon sovit många nätter i min gröna bäddsoffa:)) Plugg på vardagarna. Vi har skrattat, gråtit och delat hemlisar. Sedan tappade vi tyvärr kontakten under några år; jag åkte till Nya Zeeland efter studenten och hon till Belgien, sedan blev det Norge och Skottland för mig och Island för henne, och så läste vi båda vidare men i helt olika städer, och så vidare. Tack vare Facebook fann vi varandra igen för en del år sen, och så fick vi barn med några månaders mellanrum, etc... Så roligt att återknyta kontakten ♥

Nä, hörrni, nu hörde jag att dörren öppnades så jag får väl kliva upp och göra mig nyttig genom att packa upp maten. Ha en riktigt skön helg så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...