torsdag 22 november 2012

Macaroonkit


Jag är helt tokig i macaroons! En dröm är att få besöka Laudrée i Stockholm men tills vidare nöjer jag mig med en läckerbit då och då från Göteborgs godaste macaroon-ställe. Jag har faktiskt tänkt försöka mig på att baka själv någon gång men jag misstänker att det är ganska svårt och så vill man ju gärna få dem sådär runda och fina som de ska vara. Tyvärr kostar ju dessa färdiga formar en del, runt 500 kronor har jag sett dem för och det känns dyrt för något man så sällan använder. Men nu har Ica fått in ett choklad/macaroonset till det rimligare priset 249 kronor, ett julklappstips till hemmabagaren kanske? Jag har inte sett dem "live" ännu men jag ska absolut ta mig en närmare titt vid tillfälle.

3 kommentarer:

  1. Ja! Åk till Stockholm och ät macarons, och så passar du på att hälsa på hos mig ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja!!! Och så har jag ju en egen stockholmsguide i dig ju! Jag som knappt vågar åka tunnelbana;) Kramkram!

      Radera
  2. Så klart du har:-) Det vore fantastiskt! Och tunnelbanan är egentligen lätt som en plätt och inte alls läskig, lovar:-)
    Kramen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...