tisdag 20 november 2012

Norges vackraste hem

Via Husligheters eminenta blogg så fick jag reda på att Norges vackraste hem nu har korats av Boligpluss som tydligen anordnar en tävling varje år. Det vinnande hemmet i år ligger i Lilleström och har tidigare bland annat varit klubblokal åt Bandidos i många år. De där väggarna har nog hört en del misstänker jag:-) Det har dessutom varit lanthandel en gång i tiden. Nu bor en barnfamilj i huset och de satsar på den lite ruffa stilen med tegel och industrikänsla uppblandat med några färgklickar här och där. Kanske en aning för "rått" för min smak, men jag kan inte förneka att det är snyggt:)


Ljusslingan nedan finns bland annat på Granit och kommer att bli vårt nästa inköp till hemmet då vi kikat på den ett tag och nu slutligen bestämt oss.


Jag gillar det där med att använda washitejp till att "skriva" på väggen med, vi hade tidigare ordet "välkommen" i vår hall, ett ord jag formade av just tejp.

Bilkälla: Boligpluss

Och HÄR hittar ni fler bilder!



4 kommentarer:

  1. Vilken härlig inspiration! Tack

    Önskar dig en mysig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är bilderna inpirerande! Tack detsamma!

      Radera
  2. Snyggt!!! fast ja allt är väl inte heller min smak...
    Nu har jag svarat på dina frågor, tack igen fina du!

    Hoppas att du mår bättre...
    Ditt inlägg "det känns i själen" ja du ska veta att det känns i min själ också det du skriver...

    KRAAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ÅH vad roligt!! Nu ska jag springa in till dig och kika på vad du svarat! Och tack! Någonstans finns det en tröst i att kunna få formulera det onda och kanske kan det hjälpa någon annan någon gång när livet är svårt att se att "alla" inte har det så perfekt... Stora kramen!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...