tisdag 20 maj 2014

En egen hörna - the Ikea style

Bild: Ikea Livet hemma

Den här bilden föll jag för totalt! Vilken härlig lösning när man sitter ute en sommarkväll, gör en "koja" till barnen där de kan vila en stund och slippa eventuella mygg. Eller förresten skulle jag nog vilja hänga där jag också, kanske läsa en tidning eller bara umgås med nära och kära. Mer om produkterna hittar du på Ikeas blogg

Lisa frågade om receptet på smoothien jag visade i förra inlägget. Jag höftar måtten lite men till ett stort glas på ett ungefär;

1-2 dl naturell lättyoghurt alt. om man vill ha det lite sötare och mer smaksatt; vaniljyoghurt
ca 1 dl lättmjölk (jag gillar att det är lite "mjölkdrink" över det hela och inte för mastigt som det gärna blir om man enbart använder yoghurt) Jag brukar alltid ha banan som en av två bär/frukter, det är en bra bas, och sedan fryst mango/hallon/blåbär beroende på smak. Jag föredrar att använda frysta bär så att drycken blir riktigt kall. 

Vill man söta en aning så går det att använda lite florsocker eller honung, men bananen gör att det är sött ändå tycker jag. Sedan är det bara att mixa ordentligt. Om man serverar den som mellanmål så funkar det bra att slänga i lite fiberhavregryn och/eller linfrö t.ex.

4 kommentarer:

  1. Föll också som en fura av nätet! Riktigt hög mysfaktor där :) Och den där smoothien verkar supersmarrig!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Underbart! sånt där myggnät är bäst. Mamma har alltid sovit ute på sommarhalvåret och då i ett sådant där. Det är verkligen som ett rum ute och så mysigt.

    SvaraRadera
  3. Så vacker bild, och den där smoothien verkar verkligen vara god.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Otroligt mysigt det ser ut! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...