onsdag 7 maj 2014

Lexington concept store


Överst: Kuddfodral, överkast och skålar blev mina inköp för kvällen. Nedan mobilbilder från butiken (fotograf: min syster)


Lexington är en kärlek sedan många år nu och när de hade butiksmingel för att fira sin nya concept store i Göteborg var jag snabb på att anmäla mig. Tyvärr inte snabb nog dock då det var fullbokat, men så i måndags fick jag ett mail om att det blivit några återbud så jag tog med min syster dit igår kväll. Kul att få se deras egen butik, annars finns en del av deras produkter hos bl.a. NK och Grandmas, men här hade de verkligen allt på ett ställe.

Eventet hölls i samarbete med Sköna Hem, kul eftersom S.H och Lantliv är mina absoluta måsten när det kommer till inredningsmagasin. Sköna Hems chefredaktör Claes Blom var där och pratade lite om trender och så bjöds det på vin och snittar, delades ut goodie bags,  samt gavs rabatt på hela sortimentet vilket jag givetvis inte kunde motstå. Ingen annan heller uppenbarligen, kön ringlade sig lång igenom butiken, men det var trevlig stämning och så mycket fint att se på. Lexington säljer både dam- och herrkläder och inredning och butiken var inredd i "amerikansk östkust- stil"  med dukade bord och bäddade sängar i de klassiska färgerna,  och så mycket "beach" nu inför sommaren.

Många köpte deras handdukar såg jag, men då vi har flera uppsättningar av dessa i olika storlekar kan jag säga att de inte riktigt håller måttet till det pris man får betala, så dem undvek jag. Istället shoppade jag kudde och överkast till Max säng, det kommer att passa så bra när vi flyttar. Dessutom passade jag på att köpa nya frukostskålar för att komplettera de vi redan har från samma märke. Vi var där i en och en halv timme och det var alldeles lagom för då hann jag hem och pussa på min lille M innan han somnade:) För den som vill besöka butiken så ligger den på Södra Larmgatan, alltså mitt inne i stan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...