tisdag 6 maj 2014

Pics från sovrummet

 
En glimt av sovrummet. Förhoppningsvis sover det någon annan där snart:)

Det känns som om allting just nu går ut på att vänta in visningen, varenda grej är undanrensad och vi tassar nästan på tå för att hålla ordningen. Fick lite panik igår då en viss hund hade varit ute och fått tag på en jordklump i rabatten och släpat in på den svartVITA mattan...:) Men det känns skönt att vi fixade det mesta redan förra veckan inför förhandsvisningen, och nu är det bara att köpa hem nya blommor och fixa lite fika tills på torsdag. Hoppas på bra väder också för då kan vi göra iordning uteplatsen så att det verkligen ger en känsla av att "här kan vi mysa". (Bild på uteplatsen från förra året hittar du här. )

 Jag känner mig uppriktigt sagt rätt nervös, speciellt eftersom mäklaren var så säker på att vi skulle sälja redan innan torsdag och så blev det inte så. Jag tror jag berättade att en av grannarna sålde sin lägenhet för två veckor sedan till rekordpris, och då har han ingen uteplats. Så det borde ju vara hoppfullt, men det där kan ju ändra sig på ett litet kick. Vi har gjort vinst på de andra bostäderna vi sålt, en bra vinst också, men nu hoppas vi mest på att få igen det vi betalade. Så fortsätt hålla era tummar är ni snälla:) Bara vi får sålt så kan vi titta framåt, lägga all energi på det nya.

Ikväll ska jag och sis på ett butiksevent, ska försöka ta med kameran. Platserna tog slut på en gång och jag hann inte alls med, men så fick jag ett mail om återbud så då fick vi komma i alla fall. Först hade jag tänkt ta med mannen, men han var väldigt oentusiastisk så då får systeryster följa med istället. Jag har dock fått problem med ena ögat (minns med fasa förra årets akutfärd mitt i natten i en taxi då jag inte såg någonting och hade så ont att jag nästan var i chock- då var det också ögat som spökade!) så jag tror det får bli ett besök på vårdcentralen nu på morgonen. Synd bara att man kan bli sittandes där i timmar, det har hänt att jag fått gå hem i ogjort ärende eftersom jag blivit för dålig för att vänta. Ska vara där när de öppnar tänkte jag, då kanske det går bättre?

Ha en fin tisdag!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att visningen går bra och även försäljningen, det är ju alltid skönt att få saker o ting avslutade. Väntan är ju nästan det värsta för man inget vet.
    Spännande o kul med butikseventet, hoppas att ögat snart blir bättre!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååå vad roligt med event! Hoppas du fick tid direkt nu på morgonen med ögat så du slapp vänta! Ha en fin dag du med! Kraaaaaam

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...