tisdag 30 september 2014

Hänga-i-tvsoffan-säsongen har äntligen börjat:-)


Mina senaste inköp av kok/bakböcker; Smultrongården som har de mest inspirerande bilderna med lockande recept, och Roy Fares Sweet! med alldeles för mycket gott:) Fares bok hittade jag för 129 sek på Ica Maxi, ett riktigt kap. Den här typen av böcker tröttnar jag aldrig på och jag älskar att bläddra i dem inför en bjudning eller högtid. 


Tisdagkväll och snart blir det soppa med bröd som jag just köpt med mig hem från lilla bageriet på vår gata, *mmm* Maxen har fått post i sin magiska låda, den här gången var det ett litet paket lego som han och hans pappa har byggt ihop. Själv är jag inte så pigg ännu, och det vankas garanterat soffhäng om en liten stund. Härligt värre att man kan göra det med gott samvete den här årstiden, och ännu bättre är att jag har en laddning med favoritglassen i frysen; Himmelsk röra som innehåller choklad och marsmallows, så grym! Jag gillar att höstens program börjat komma igång,och väntar ivrigt på nya säsongen av The big bang theory som ska  komma snart. Älskar dessa nördar:)

Igår såg vi braiga danska serie Dicte som nu börjat säsong 2 (men var är underbara Ida- Marie?), och så satt vi bänkade framför Ensam mamma söker på 3:an. Har tittat lite från och till på det tidigare säsonger, men nu är det en tjej med, söta Evelina, som kommer från samma lilla värmländska by som jag (även om hon bor i  huvudstaden numera), så då får man ju ta fram sin patriotiska sida och kika hur det går för henne:) Hennes syster, Alexandra, och jag gick på samma dagis en gång i tiden, och så såg jag att vi visst har inte mindre än åtta gemensamma kontakter på fb, däribland båda mina syskon- så jag gissar att det är fler än vi som såg hennes tv-debut. Nu får vi hoppas hon hittar sin kärlek. 

Annars blev jag väldigt förtjust i Sofi som kändes som en lågmäld och ödmjuk person. Kul med en tjej med sådana ambitioner, och hennes lille son var ju underbar! Spännande att se om tjejerna hittar drömprinsen, även om jag aldrig i livet hade velat/vågat vara med själv. Tittar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...