onsdag 1 oktober 2014

En massa energi

 

Lille goa Ärnst! Den allra nyaste medlemmen i gänget, och redan väldigt älskad av sin nya husse och matte. Och själv titulerar jag mig ju "moster" till godingen:) Vi var alltså hemma hos dem och uppvaktade min syster som fyllt år. Hon hade önskat sig krukan Hortus från Svenskt tenn så vi gick ihop med min bror och hans sambo och köpte den i mellanstorlek, jättefin! Det är lite svårt att få till det med tider, så nu fick det bli en vanlig vardagskväll, men det gick bra ändå. 

Världens bästa moster hade läst här på bloggen om Max besvikelse över den uteblivna fiskdammen senast han firade ett födelsedagsbarn, så hon hade faktiskt ordnat en fiskdamm bara för hans skull. Och eftersom han var det enda barnet så fick han fiska två gånger dessutom:-) Gissa om det var en lycklig kille vi fick med oss hem, både såpbubblor, en bil och en liten bok i påsarna. Tack till syster, Fredrik & Ärnst!



Onsdagskväll och här har vi nyss ätit ugnstekt falukorv med mos. Det fick bli en "rensa ur kylen-måltid" då jag såg att vi hade en bit falukorv hemma, och ett gäng olika grönsaker som skars upp och lades på ett stort fat, vi hade broccoli, tomat, gurka, paprika i olika färger, med mera. Smidigt sätt att bli av med lite av varje, och så ser det lockande ut med alla fina färger. Nu är det strax bönderna på tv, och en viss fyraåring med "massa ÄNNEHI" (ja, energi alltså. Tror han lärt sig det ordet på förskolan?:-)) som hoppar "ända upp till taket!" och vill att mamman ska titta på. Igen. :-)

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...