lördag 4 oktober 2014

Nicolas Vahé


?

Nicolas Vahés produkter har kommit att bli något av ett favoritmärke i vårt kök, allt från de käcka drickburkarna till sugrör och muffinsformar. Den senaste in är Parmesan/basilikamixen. Så himla smidigt att ställa fram som smaksättare, och att de är snygga att se på gör ju inte saken sämre. Flera av butikerna här i stan säljer N.V. och jag är ruskigt nyfiken på ketchupen som ska vara något alldeles extra, och chokladpulvret att göra god dryck av, så någon av dessa blir nog nästa inköp.

Helg igen, och den här dagen så var det jag som fick köra morgonracet med att duka upp frukost framför tv:n till lillemannen som ville ha disneykanalen påslagen. På tal om kök, idag är det ju kanelbullens dag, det har ni inte missat va? Igår bakades det därför bullar på förskolan och det var en nöjd liten kille jag hämtade hem. Han hade fått vara med och tillsätta ingredienserna berättade han, och sedan hade alla fått smaka. Min lille bagare gör det mesta med hela kroppen, både ansiktet och kläderna var bra kladdigt när jag kom. Men man får ju offra sig lite för konsten:)

Det är en himla rolig ålder han är i nu, många tankar och frågor hela tiden. Och ibland känns det som om vi fått en liten minitonåring hemma som ifrågasätter allt, haha. Igår grejade vi lite i hans rum, plockade iordning, stuvade om.. Efter en stund tröttnade Max och gick in i tv-rummet. En minut senare hör jag; "Mamma, när kommer du och sätter dig hos mig i soffan?" Jag: "Alldeles snart, hjärtat!" Då hör jag ett högt stööön och så kommer det: "Meh! Måste jag vänta i 30 timmar, eller?!" Haha, nä jag fick givetvis släppa det jag hade för händer och hålla min lilla mini -me sällskap. Det går ju inte an att vänta i 30 timmar!:) 

Trevlig helg på er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...