lördag 30 maj 2009

Back in good old Sweden!

Resan hem gick bra, fast vi superklantar hade ju lyckats glömma vart vi ställt bilen:-) Men det löste sig och vi kom hem till pappa i onsdags kväll. Peter åkte vidare mot Götet och jobbet och jag stannade kvar för att underhålla mormor några dagar, samt för att jag kände ett starkt behov av lite lugnare tempo än New York kunde erbjuda...

Lovis har det bra, hon är på fjällvandring och har träffat på både renar och snö. Det lär vara en trött hund som kommer hem till matte sen... Min tid ägnas mest åt mormor som blivit dåligt väldigt snabbt. Även om jag jobbat en del i vården så är det stor skillnad när en anhörig drabbas. Men man får försöka hålla humöret uppe på henne. Idag var det fint väder så vi åkte till farmor och drack kaffe. Sen har jag städat lite, handlat mat, tvättat och känt mig allmänt husmoderlig:-) Nu ikväll har jag legat på soffan och kollat på dvd som jag lånat av syrran. Men jag känner att tröttheten börjar komma, har nästan varit oförskämt pigg sedan vi kom tillbaka så jag misstänker att det kommer ett bakslag snart.

Hiskeligt fint väder ute, då är det så skönt att ha en trädgård att vara i och inte bara en minimal balkong.

1 kommentar:

  1. Verkar som att ni har haft det bra o hunnit med en hel del i NY! Tråkigt att din mormor inte mår bra. Hälsa henne gärna från mig.
    Några sommarplaner än?
    /Jossan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...