måndag 8 augusti 2011

Some of the shopping

Vi handlade inte så mycket i Portugal, men som den shopaholic jag ändå är så kom jag såklart inte hem helt tomhänt:-) Inga större saker dock, den shoppingen klarade jag av Milano tidigare i sommar, här var det mer små spontanköp. Presenterna kan jag av förklarliga skäl inte visa men lite av det som var till oss kommer här...

Zara Home hade ett kanonutbud med både inredning och textil. Jag köpte några fina handdukar till Max och en del annat. Jag hittade en ram som jag gillade, när vi får upp vår stringylla ska den stå där har jag tänkt.

Vi gick förbi en butik som sålde skyltar av alla de slag och jag tyckte att den här skulle passa så bra i vårt badrum.





Jag använder många av cliniques produkter när det kommer till hudvård och jag ska testa deras läppglans. Ögonkrämen från samma märke har jag funderat på ett tag och nu slog jag till. Får göra mitt bästa för att undvika "kråksparkar":-) Ring, armband och den fina trollsländan fann jag i en mysig butik i Cascais där allting tillverkats i en by i Afrika. Önskar att jag plockat på mig lite mer, de hade så fina smycken och annat!





...Och så fann jag mig absoluta favoritolja! Ni som känt mig ett tag vet att den flaskan brukar återfinnas i mitt kök sedan många år tillbaka. Nu var det ett tag sen jag hittade den någonstans men så fanns butiken Oil & Vinegar på köpcentret Colombo i Lissabon och det visade sig att de bara hade ett enda exemplar kvar av just den smaken jag vill ha och den såldes egentligen bara som ett paket tillsammans med andra varor. Men jag lyckades väl se tillräckligt ynklig ut antar jag för den fick följa med mig hem!:) Jag kan absolut tipsa om oljan från Mas Portrell. Garlic är min favort.





Mest shopping blev det dock på Sephora, jag älskar ju krämer av alla de slag så den butiken är ett måste när jag är någonstans där den finns. Max fick några tröjor från Benetton och jag hittade en Marc by Marc Jabobs igen. Men precis som här hemma så var det reor överallt och dessutom i slutet av dem för det var så utplockat och de nya sortimentet hade inte alltid hunnit komma in så det var bra tomt. Utanför Lissabon ska det tydligen finnas en stor outlet, Freeport, med många välkända märken. Vi åkte aldrig dit men det kan ju vara ett tips om ni vill shoppa loss ordentligt i Portugal. Det går gratisbussar dit från Lissabon om jag fattade rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...