torsdag 10 maj 2012

Senaste tillskotten i lilla hörnan

Leksaker från Färg & Form...

..och bilder från Petrified in Pink.

Jag fortsätter att inreda "barnhörnan" med färger och former. Jag vill att den ska utstråla stimulans såväl som harmoni. De härliga figurerna kunde jag bara inte motstå, och bilderna (som egentligen är gratulationskort) kom upp igår. När vi bodde i hus så målade vi barnkammaren i ljust grått och valde ljusa möbler och en lampa som passade till. Min tanke var att göra rummet så harmoniskt som möjligt vilket jag inte riktigt tycker att det blir med blå eller rosa väggar som ju är lätt att välja. Sedan kan man alltid lägga till färger genom kuddar, böcker, leksaker...

Nu när lillemannens egen del är en liten hörna har jag fått tänka om; nu måste det dova och det färgglada dela på utrymmet. Därför har jag valt vita sängkläder och lite mer färg på väggarna. Jag tycker att det är oerhört roligt med just barnrumsinredning och har många idéer som jag vill förverkliga framöver, det är ju egentligen bara fantasin som sätter gränser! Gissar att det är nu man får passa på för senare lär det väl inte vara så populärt att ha morsan som lägger sig i?:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...