lördag 8 september 2012

Patchwork Harmony



En inspirerande blogg med många fina bilder är Patchwork Harmony som drivs av irländska Caroline Tyler. Hon ger också ut det webbaserade 91 Magazine, en nättidning där man får ta del av fler fantastiska bilder på D.I.Y:s och inredning.

Nätmagasin är något som börjar växa även här i Sverige, Senast i raden att presentera en webb-tidning är ett gäng bloggtjejer som gått samman för att ge ut Eloge Magazine där varje bloggare är ansvarig för sitt eget "specialområde", som mode, hem och inredning, d.i.y:s med mera.

Duktiga grafikern och illustratören Sofia med bloggen Hildas hem satsar också på ett nätbaserat magasin; Hildas inspiration har hittills kommit ut med två nummer och är en härlig blandning av pyssel, recept och annat inspirerande.

Trendenser- Frida släppte för en tid sedan ett i-padmagasin som man får köpa för en rimlig slant, kul tänkt och man slipper ju hysa en massa papperstidningar, men jag som älskar att läsa magasinen om igen och kunna bläddra lite när jag vill är osäker på om jag skulle välja bort mina älskade inredningstidningar för en app?:-) Jag tror dock absolut att detta blir mer och mer vanligt och att vi snart får se fler liknande magasin även här i Sverige... En utveckling av bloggandet helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...