söndag 11 november 2012

Fars dag - ge bort en personlig butelj


Hörrni, ni glömmer väl inte fars dag idag? Min egen Pappa önskar sig i vanligt slag ingenting speciellt så det fick bli en flaska whiskey som jag vet att han uppskattar. The Famous Grouse är kanske inte flottaste sorten men då jag upptäckte att man kan beställa en personlig etikett till just den flaskan så kunde jag inte motstå. Min pappa heter Ulf men kallas Uffe av släkt och vänner. Så det blev alltså "The Famous Uffe". På baksidan kunde man skriva en extra hälsning, i vårt fall till pappa, morfar och svärfar som han då är. Man beställer alltså själva etiketten via nätet och sedan köper man flaskan på närmaste systembolag. Kul julklappstips till whiskeydrickaren kanske? HÄR hittar ni sidan!

En liten anekdot från whiskeyshoppandet:
Peter var på systemet för att handla lämplig flaska. Medan han stod där och kikade så kom det in en herre med en etikett i handen och på den kunde man läsa "The Famous Tom". Han visade den för ett manligt biträde och förklarade att han ville ha en matchande flaska. Biträdet tittade förvånat på lappen och utbrister "Va? "The Famous Tom"? Är det här någon ny whiskeysort?! Jag har jobbat här i flera år och aldrig hört talas om The Famous Tom?!" Med andra ord så har nu biträdet lärt sig något nytt och vi förstått att detta med personlig etikett börjat komma starkt! Undrar när nästa alkoholsort kommer på samma ide? Kan tänka mig att det blir populärt med egendesignade vinetiketter till fester och middagar i framtiden:)

P.s: Snyggaste presentomslagningsinspon hittar du hos Trendenser, ska försöka minnas det till nästa år!


2 kommentarer:

  1. Perfekt till jul ju! Får jag kika närmare på :) har läst dina tips inför Gekås också nu, ska ju dit och begå mentalt självmord på fre-lör.... Med barnen dessutom! Har ju varit där många ggr men det var värdefulla tips, tack:) kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, en fredag-lördag i november var det ja... Med tre barn...Modiga Madde!!:-P Förväntar mig regelbundna, lagom förtvivlade, statusuppdateringar på fejan under helgen med andra ord... Men det är ändå nåt visst med det där stället, något som gör att man liksom återvänder gång på gång och kommer ut med massor av gula kassar! Kram på dig!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...