fredag 25 april 2014

Badrumsfunderingar

Bilder: Westerbergs
                                           Hej Hopp fredag! 
Dessa dagar blir det av förklarliga skäl fokus på visningen, inte det roligaste, men ett måste. "Givetvis" så är det städdag i föreningen imorgon, men mina föräldrar kunde lyckligtvis planera in en helg hos oss så vi får lite hjälp. Idag är vi lediga allihop och jag och Max ska bege oss till Emelie och charmtrollet Frank för en play date alldeles snart.

Som ni nog förstår är det mycket hustankar som snurrar runt innanför pannan hos mig. Den här gången är det inget renoveringsobjekt likt huset på Strandvägen som vi flyttar in till, det mesta är i fint skick, men några förändringar vill vi göra. Badrummet kommer att bli det vi lägger mest pengar på då det inte hänt någonting där på många år och tanken är att det ska bli en helrenovering där. Så nu letar jag inspiration i magasin och på bloggar och fantiserar om att sjunka ner i ett varmt bad med en bra bok i min hand. Det var många år sedan jag hade ett badkar hemma, innan jag blev sambo faktiskt. Det karet nyttjade jag flitigt och periodvis badade jag två gånger om dagen, en kortare på morgonen då jag mjukade upp kroppen, och en längre på kvällen då jag tog ett bad innan läggdags.

Förutom själva karet så funderar jag på färger, på material, på handfat och blandare. På vägghängt och hyllor. Det finns ett otroligt utbud, jag blir nästan yr:) Om ni undrar varför jag skriver "jag" så är det så att jag är den som har intresset och P är den som är händig så blir det ofta mina tankar som styr medan han genomför:) Den här gången ska vi dock ta in hjälp, och det känns skönt. Då får vi alltså ägna oss enbart åt den roliga delen; välja material, bestämma vilket badkar vi ska ha, etcetera.

Hos Westerbergs hittar man ett stort sortiment av badrumsrelaterade produkter. Jag föll direkt för den fina onlinekatalogen med massor av inspirerande bilder. Det supersnygga karet på översta bilden är verkligen en favorit, precis ett sådant jag vill ha. Eller förr var jag så säker på att jag ville ha en bubblande variant men nu känner jag mig mer sugen på ett "vanligt". En sak är säker och det är att det finns ett enormt utbud på både badkar och övriga badrumsprodukter därute, det svåra blir definitivt att välja:)

I samarbete med Westerbergs





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...