onsdag 18 september 2013

Laban, Lilla Anna & Tummen

 
 


Via Linda Blom så hittade jag till Svenska smycken som gör de allra ljuvaste kreationer. Värmland kommer alltid att vara hemma för mig, även om det nu är åtta år sedan jag flyttade hit ner till kusten, och jag vill gärna uppmärksamma värmländska företagare som gör det där lilla extra. Min absoluta favorit hos Svenska smycken  är kollektionen Laban där man finner karaktärerna Laban, Lilla Anna & Tummen som ju är skapade av Inger och Lasse Sandberg som också kommer från just Värmland. Här hemma läser vi ofta om spöket Laban och om lilla Anna och långe farbrorn och charmigare figur än det lilla mörkrädda spöket får man leta länge efter:)

 Kvinnorna bakom Svenska smycken, Gerd från Charlottenberg och Anna från Väse, är utbildade guldsmeder och dessa vackra skapelser är alltså så långt från bijouterier som man kan komma, de är gjorda i äkta silver och guld. Så fina!

 Svenska smyckens hemsida.

1 kommentar:

  1. Finaste fina som jag sett på länge ;)
    Kanske det blir en Lilla Anna för mig måste kolla shoppingkassan först. Kan vara lite krassligt där nu :P
    KRAM <3 TANT ANNA

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...