söndag 15 september 2013

Vitt i sovrummet och vackert på Stora Holms säteri.

 Bilder från Stora Holmsbesöket förra helgen. En oas i stan eller vad man nu ska kalla det. Lite lantlig feeling trots att det inte alls tar många minuter till Backaplan och centrala stan. Jag får mycket inspiration bara av att strosa omkring där, de har verkligen en blick för det vackra. Se bara på växthuset som stylas om då och då!


 I helgen har vi dock inte varit på några större utflykter, I fredags var det stängt på förskolan så då var vi i badhuset med Max bästis och hans mamma men förutom det så har vi knappt stuckit näsan utanför ytterdörren. P har målat om sovrummet som numera är helvitt. Inte jättestor skillnad mot innan då vi hade nån slags gräddaktig färg, men vi tyckte båda att den var ganska tråkig och såg så "smutsig" ut så nu gjorde vi slag i saken och det blev genast mycket bättre.

Nu ska stringhyllorna få komma upp i sovrummet igen, de har legat nedpackade i nåt år nu. Jag önskar såhär i efterhand att jag hade valt ett par vita, men när jag köpte dem (ja P var lite tveksam så det var jag som gjorde slag i saken och gick och införskaffade dem:-)) så hade vi tapeten Magnus från Sandbergs i rummet och då passade det bäst med svart. Hade ett tag en fundering på att måla om dem men så läste jag om någon som provat och det blev ingen hit så jag låter det vara. Tycker att de är lite för dyra för att jag ska vilja använda dem som försökskaniner...

Om en stund ska vi bege oss till svärföräldrarna som kommit hem från semestern. Humlekatten blir nog glad att få springa ut och in som hon vill igen och jag är nöjd med att slippa rengöra kattlådan stup i ett:) Vi ska äta mat där är det tänkt, dock är sonen inte på sitt mest ljuva humör just nu (han är jättetrött men ska minsann inte sova middag...) så vi får väl se hur det blir...
 


1 kommentar:

  1. Fasen att jag aldrig lyckas komma iväg till Stora Holms. Någon gång i framtiden ska jag allt dra med mig MacGyver dit och frossa. Eller så tar jag det där jäkla körkortet och kör dit själv :)

    Stringhyllor är så snyggt, tycker jag och det blir säkert bra med svarta också, kan ju bli en snygg kontrast mot de vita väggarna!
    MacGyver gillar inte stringhyllor (ibland är hans smak ytterst tveksam), men jag skulle gärna vilja ha några. De är ju så nätta och fina och tar inte över hela rummet. Det är dock en fajt jag inte kommer att vinna. Jag får nöja mig med att vinna så gott som alla andra fajter som gäller inredning här hemma, haha!

    Stor kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...