onsdag 2 april 2014

Secret garden calendar / Rifle Paper Co


Måste ju visa mitt senaste köp! En Secret garden calendar från Rifle Paper Co har hittat hit. Jag har sett den på några olika bloggar tidigare (bland annat hos en av mina favoriter) och tyckt den var så fin, men varit lite seg med att beställa. Nu fann jag den på rea hos Ellis Corner (som dessutom har 10 % på allt, även redan nedsatta varor) och då kunde jag inte låta bli, trots att året började för flera månader sedan. Den sitter nu i köket, men jag kan inte påstå att den passar toppen där tyvärr. Jag inbillar mig att den nog skulle göra sig bäst i ett vitt kök så nu gäller det att vi flyttar snart:)


 Tyvärr verkar jag vara inne i en riktig downperiod den här veckan. När jag varit i väg under helgen så tar det alltid ett par dagar innan jag återhämtat mig, men den här gången verkar det dröja. Både andningen och muskulaturen har visst fått sig en knäck och jag känner mig som en mindre pigg hundrafemåring ungefär. Sedan jag blev sjuk så är inte bilresor min grej, vet dock inte om det är själva resan eller den aktiva helgen som är är boven här. Just nu krävs det en väldans ansträngning bara att ta sig sträckan sovrummet - badrummet, en längd på ungefär fem till tio meter.

Så typiskt då vi har barnkalaset i helgen då det även kommer lite långväga gäster, men jag försöker att inte tänka så mycket på det (vilket är svårt då jag är en "projektledare" med höga krav på mig själv.), för det hjälper liksom inte att tänka sig frisk. Jag får förbereda det jag kan och så får det väl bli som det blir helt enkelt.... Tills dess att det blir lite bättre så hänger jag mest i sängen och läser Dalziel & Pascoe. Tur jag har lite sällskap, Nemi har brett ut sig på husses sida av sängen och snarkar lyckligt:-) Önskar er en fin onsdag!

2 kommentarer:

  1. Åh så kämpigt med en kropp som inte vill och inte orkar. Hoppas det vänder snabbt för dig så att kommande helg blir bra. Stor kram.

    SvaraRadera
  2. Usch hoppas att krafterna snabbt kommer tillbaka till dig! Var rädd om dig! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...