måndag 1 oktober 2012

Snyggt på väggen signerat Lovisa


Lilla Mademoiselle i staden heter den här tavlan av Lovisa Burfitt. Så snygg! Den skulle jag lugnt kunna tänka mig på vår vägg om vi hade haft plats. Vi har ju All tomorrows parties som hon gjort och den lyfter verkligen rummet! Burfitt samarbetar med Rum21 och hennes tavlor säljs där i begränsad upplaga. HÄR hittar ni kollektionen.

Hua en sådan dret-dag! Vill inte ens tänka på det, det känns som om jag bara varit sur och på ilskt humör hela dagen. Jag känner mig extremt trött och smärtpåverkad och det underlättar föga... En ljuspunkt var definitivt Mitt liv är ett skämt som just gick på femman! På bloggträffen i våras berättade Hanna Graaf att hon skulle medverka i det programmet och sedan dess har jag sett fram emot det! Hon var med i det första programmet som alltså sändes idag och hennes "coach" var Kristoffer Appelquist.

Det sköna är att jag faktiskt pluggat med Kristoffer en termin, vi läste statsvetenskap ihop i Karlstad för många år sedan och han var en kul kille redan då. Smart, ironisk, social... Det var en fristående kurs och ni som läst sådana vet att det lätt kan bli ganska anonymt då. Inte i den här klassen dock, det var middagar, fester, nån bowlingkväll... Otroligt roligt gäng! Men det sista jag hörde var att K gav sig in mot nationalekonomin... och så plötsligt hade han dragit igång en stand-upklubb på Glada Ankan i Karlstad! Vi var några stycken från gamla "klassen" som var där och tittade. Och sedan fortsatte han liksom in i humoreliten och jag tycker fortfarande att det är extra kul att se just honom uppträda.

Men ja, ett tv-program som the highlight of the day är väl lite sorgligt kanske, så jag hoppas verkligen att livet skärper till sig imorgon!:)


2 kommentarer:

  1. Kära du! Jag vill tacka dig så mycket för din fina hälsning på min blogg= ) Jag blev så otroligt glad över den! Kram, Frida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh du är tillbaka!! *studsar upp och ned av glädje* Drottningen av Kammebornia och jag har oroat oss för vår vän Frida! Bästa du, ska genast kika in hos dig! kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...