onsdag 12 december 2012

Att försöka göra något för någon... (och hoppas att det inspirerar fler?)


Vi for in till stan nu ikväll för att förhoppningsvis beta av lite på julklappslistan. Tyvärr var Max inte riktigt på humör så det blev ganska svettigt, men några paket fick vi med oss hem. Ja, jag hann faktiskt med att köpa en klapp till Peter också, som han fortfarande inte vet att jag haffade, lyckades lura ut honom ur butiken i några minuter där en sväng:-)

Men det viktigaste just ikväll var ju gåvan som ska bli en julklapp till någon som kanske inte får så många paket. Först var vi inne på att köpa ett par biocheckar men så är jag ju inte fröken "lagom" direkt ("du vet inte vad ordet LAGOM betyder" brukar min sjukgynmast säga till mig) utan jag ville göra det lite finare och en aning mer personligt än bara ett kuvert. Så jag klev in på Body Shop i Nordstan och handlade där, och när jag berättade för tjejen i kassan vad jag skulle ha produkterna till så kom hon med en påse med flera jättefina saker till!! Hon tyckte att det var deras sätt att bidra. Så snällt!! Detta gjorde att jag istället för ett paket kunde göra iordning två. Jag plockade fram ett par av de vackra rosa askarna som man får från Glossybox och så tog jag fram diverse fina oanvända skönhetsprodukter som kommit med bland annat Glossybox vid olika tillfällen, och så blandade jag det med Body Shops grejer som jag köpte/fick idag.

Jag försökte vara så rättvis som möjligt och gjorde iordning en låda som jag ska skriva "tjej 12-14 år" på och en där det får stå "tjej 15-18" på. Förhoppningsvis blir mottagarna glada för detta och känner att det blev lite "lyxigt". Det ska aboslut inte kännas som en "allmosa" utan mer som en "Goodie bag" hoppas jag! Stort tack till Body Shop Nordstan för deras generositet!!

Imorgon är det ju Lucia och min mamma köpte ett tomteset till Max i höstas, men vete katten var den ligger nu? Jag är så trött att ögonen snart går i kors så jag är rätt tacksam för att han inte är så intresserad av tomten ännu. När vi pratar om att tomten kommer till barnen med paket under julen så skakar han bara på huvudet och ser på oss som om vi är helt knäppa:=) Antar att det står på dörren i hallen på dagis att barnen ska komma utklädda men eftersom jag har en sambo som konskvent glömmer bort att NÅGONSIN läsa vad som står där så har jag ingen aning då det är Peter som hämtar nu när jag är så hängig. Får skylla på honom om Max är den ende som inte har någon dräkt på sig:-P

Sov gott!

3 kommentarer:

  1. Så fina presenter och vilken fin gest från både butiken och dig! Jag är säker på att tjejerna som får paketen kommer att bli jätteglada.

    Det ordnar sig säkert imorgon, med eller utan utklädnad. Stämningen brukar infinna sig ändå, med doften av pepparkakor och stearinljus.

    Önskar dig och familjen en fin Lucia, kära du:-)

    Stora kramen

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara paket! Att du har ett stort hjärta vet vi, härligt också att butiken ville hjälpa till :) Tror att det kommer vi väldigt uppskattade julklappar. Underbart! Har inget sånt häromkring, tycker det är en sån fin idé att ge en eller fler julklappar till människor som verkligen behöver en uppmuntran och varm gest i sina liv. Fin och glad lucia till dig familjen, många kramar från ett väääldigt snöigt och vackert Småland

    SvaraRadera
  3. Verkligen generöst och fint! Bra också med chokladbitarna med budskap. Alla behöver vi ibland bli påminda om att vi duger och är bra. Vill försöka göra ngt liknande i år.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...